اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شورای هماهنگی با شیوه‌های مدرن و نوین، سبب تداوم اثربخشی‌های خود در جامعه شود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این سال‌ها برگزاری مراسم دینی و ملی موجب انسجام و هماهنگی مراسم شده و در بسیاری از بزنگاه‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است. حال باید با توجه به اقتضائات روز و نیازهای کنونی جامعه با برنامه‌ریزی‌های مدرن و شیوه‌های نوین، سبب تداوم این اثربخشی‌ها در جامعه شود.

شورای هماهنگی با شیوه‌های مدرن و نوین، سبب تداوم اثربخشی‌های خود در جامعه شود

خبرگزاری فارس از تهران: ۱۲ مرداد چهلمین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود؛ چهل سال پیش در چنین روزی امام خمینی(ره) فرمان تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را صادر کردند و از آن روز تاکنون این شورا در بسیاری از صحنه‌های ملی و دینی و انقلابی به میدان آمد و با ایجاد هماهنگی در بین نهادها و ادارات مرتبط زمینه برگزاری باشکوه مراسم را فراهم می‌کنند.

اجرای مناسب مراسم انقلاب توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده است

اما این شورا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و با فراهم کردن چه امکاناتی و چه برنامه‌ریزی‌هایی می‌تواند، بیش از پیش در اجرای رسالت‌های این شورا مثمر ثمر باشد، سوألی که سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نام شورای هماهنگی در تاریخ انقلاب عظیم و اسلامی مردم ما، با ارزش آفرینی، خلق قدرت الهی و اقتدار مردم دیندار، نشان دادن عظمت الهی فرزندان این سرزمین و نقطه جوشش بروز احساسات پاک و الهی آن‌ها در ایام الله ۲۲ بهمن، روز قدس، لبیک به ندای پیامبرگونه رهبر عزیز در بزنگاه‌های انقلاب، تجدید بیعت‌های چند باره با آرمان‌های انقلاب اسلامی و وداع با سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ده‌ها و صدها رویداد دیگر آمیخته شده است.

وی افزود: گرامیداشت ایام الله و مراسم ملی و دینی چشمان خیره شده استکبار جهانی را کور و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرده است، که توصیه به این مهم، تأکید امامین انقلاب اسلامی و ضرورت امروز و هر روز و کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دلیل و ضرورت گرامیداشت مراسم ملی و دینی و ایام الله را خنثی سازی دشمنی بدخواهان این ملت دانست و گفت: باید همچنان اجرای برنامه‌های استکبارشکنی در عرصه فیزیکی و نیز فضای مجازی تداوم یابد.

بازنگری در روش‌ها برای جذب بیشتر و بهتر نسل جوان

مهدی چمران رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران نیز به خبرنگار فارس گفت: هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مهم مردمی با ساختار خاص خود در کشور است، که گرچه بیشتر فعالیت او در زمینه‌های سیاسی کلان و ایام الله است، ولی توانسته جایگاه برنامه‌ریزی خود و هماهنگ سازی همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را به خوبی انجام دهد.

وی همچنین خواستار بازنگری در ساختار و روش‌ها برای بهره گیری و اثربخشی بیشتر اجتماعی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد و اضافه کرد: این بازنگری برای جذب بهتر و بیشتر نسل جوان امروز و فردا ضرورت دارد.

استفاده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مشورت‌ها و هم‌افزایی‌ها

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ابتکارهای بسیار ارزشمند و یک حرکت انقلابی است، بارها شاهد دستاوردهای ارزشمند این شورا در سایه مشورت‌ها، هم افزایی‌ها و همراه کردن همه ظرفیت‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: نمونه موفقی از اقدامات این شورا را این روزها و در شرایط کرونایی مشاهده کردیم، در این عرصه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نه تنها از بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام الله غافل نبوده بلکه حتی در مناسبت‌های دینی نیز قوی‌تر و تأثیرگذارتر ورود پیدا کرده است.

۱۲ مرداد از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ۱۲ مرداد را از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رسالت خطیر سیاست‌گذاری، مدیریت، هماهنگی و برنامه‌ریزی و نیز برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و تعظیم شعائر الله و بزرگداشت و زنده نگه داشتن ایام الله را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تریبون فراگیر و گسترده اعلام مواضع صریح و شفاف ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین المللی است که نمایش قدرت نرم نظام اسلامی و مردم و اقتدار و عزم ملی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین المللی است.

انقلاب اسلامی بیش از هر حوزه‌ای در فرهنگ و باورهای مردم تأثیرگذار است

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین نیز با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بیش از هر حوزه‌ای فرهنگ و باورهای مردم ایران را تحت تأثیر قرار داد، به خبرنگار فارس گفت: غبار نشسته بر خودباوری و اعتقادات مذهبی جامعه را زدود و نقاط قوت ملت ایران را که در طول تاریخ مبنای ایستادگی و مقاومت آن‌ها بوده است، احیاء کرد.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی بود تا اقدامات تبلیغی افراد و نهادها و سازمان‌های اسلامی برای صیانت و گسترش اخلاق و آموزه‌های اسلامی در جامعه، هماهنگ شده و فرهنگ ناب اسلامی در اقصی نقاط کشور ترویج شود، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به فرمان امام راحل در دوازدهم مرداد سال ۱۳۵۹ تأسیس شد، نهادی است که توانسته در راستای رسالت فوق قدم‌های شایسته ای بردارد و سهم عمده‌ای در هماهنگی و هم افزایی سازمان‌ها و نهادهای اسلامی داشته و باعث گسترش فرهنگ ناب اسلامی در جامعه شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج مستضعفین بنا به رسالت فرهنگی خود و در راستای صیانت از هویت اسلامی آحاد جامعه، همواره خود را در تعامل کامل با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانسته و آماده هرگونه همکاری با این نهاد ارزشمند است.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان این که سازمان بسیج اعتقاد دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در صورت تحقق مطلوب وظایف خود، از جمله نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای همکار در اجرای مراسم مناسبت‌های انقلابی، می‌تواند به پیش برندگی اهداف مقدس نظام اسلامی کمک شایانی کند، تأکید کرد: همچنان که امام راحل فرمودند «ما باید در همه امور هماهنگی را حفظ کنیم مخصوصاً هماهنگی در تبلیغات که از اهم امور است و باید بیشتر حفظ شود»، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز خطاب به اعضای شورا فرمودند: «اگر ما این شورای هماهنگی را نداشتیم بی‌شک ناسازگاری‌ها و اشکالات فراوانی را در ایجاد و راه اندازی و اداره مراسم مختلف شاهد بودیم.»، همه باید برای تحقق هماهنگی مطلوب، به این شورا کمک کنیم.

وی افزود: شورای هماهنگی تحت ریاست یکی از استوانه‌های ارزشمند نظام، حضرت آیت الله جنتی قرار دارد، هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف که به عنوان مجمع نمایندگان در این شورا حضور دارند، می‌تواند نظام مقدس اسلامی را از محاصره تبلیغاتی که دشمنان نظام علیه ملت ایران ایجاد کرده‌اند، برهاند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: ضرورت هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاب می‌کند که این شورا بیش از گذشته و با قوتی افزون‌تر به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و بسیج را همواره یار و یاور خود بداند.

سیاست‌گذاری‌ها با رویکرد ظرفیت‌های جوانان باشد

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ایجاد وفاق و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و برگزاری مراسم مختلف با حفظ شئون دینی و انقلابی از نتایج خوب تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات است.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود، سیاست گذاری و اجرای برنامه‌های آتی با تکیه بر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان با نگاه به مطالبات آن‌ها باشد.

برنامه‌های شورای هماهنگی گام بزرگی در تبیین و شناخت فرهنگ انقلابی است

محسن طاهری یکی از مادحین پیشکسوت کشور نیز در خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تا آنجا که حقیر به یاد دارم، از اوایل نهضت اسلامی، رسالت این شورا، برگزاری و اطلاع رسانی و هماهنگی مراسم مختلف بوده و بسیار زیبا و شایسته مدیریت کرده است.

وی اضافه کرد: بی‌شک انجام این برنامه‌ها، گام بزرگی در تبیین و شناخت و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی و معرفت افزائی اقشار مختلف در مسیر حضرت امام(ره) و امروز در پیشبرد نظرات مقام معظم رهبری، بوده و خواهد بود.

لزوم تداوم انسجام کامل و هوشمندی در برنامه‌های انقلابی

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مغز متفکر و اتاق فکر برنامه‌ریزی برای تبلیغات و برگزاری مراسم و مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از بدو تأسیس با انسجام کامل و هوشمندی تمام و با برنامه‌های نوآورانه و ابتکاری به خوبی از عهده این مهم برآمده است، که باید این انسجام تداوم یابد.

بی‌شک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این سال‌ها برگزاری مراسم دینی و ملی موجب انسجام و هماهنگی مراسم شده و در بسیاری از بزنگاه‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

حال باید با توجه به اقتضائات روز و نیازهای کنونی جامعه با برنامه‌ریزی‌های مدرن و شیوه‌های نوین، سبب تداوم این اثربخشی‌ها در جامعه شود.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول