اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دانشجویان با مطالبه‌گری و توان علمی به توسعه پیشوا شتاب دهند

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مطالبه‌گری یکی از ویژگی‌های متمایز دانشجویان است و این‌قشر در شناسایی، بررسی و رفع مشکلات به کمک مسؤولان آمده و یک بازوی توانمند برای شتاب‌دهی به فرآیند توسعه و آبادانی هستند.

دانشجویان با مطالبه‌گری و توان علمی به توسعه پیشوا شتاب دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در دومین جلسه از نشست‌های مطالبه گرایانه بسیج دانشجویی استان تهران اظهار کرد: دانشجویان به ویژه بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فعال با توجه به مشکلات و دشواری‌های حاکم بر کشور، باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور داشته و اثرگذار باشند.

وی افزود: مجموعه شهرستان این آمادگی را دارد که از ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همچنین تشکل‌های دانشجویی برای پیشبرد امورات بهره بگیرد.

فرماندار شهرستان پیشوا عنوان کرد: مطالبه‌گری یکی از ویژگی‌های متمایز دانشجویان است و این ‌قشر در شناسایی، بررسی و رفع مشکلات به کمک مسؤولان آمده و یک بازوی توانمند برای شتاب‌دهی به فرآیند توسعه و آبادانی هستند.

عباسی بیان کرد: پیشوا دارای کمبودهای فراوانی است و با گذشت ۱۰ سال از ارتقای آن به شهرستان همچنان بخشی از این مشکلات پابرجا بوده که حل آن‌ها مستلزم پیگیری‌ جدی و هم‌افزایی مسؤولان است.

راهبرد بسیج دانشجویی تشکیل شورایی بنام شورای اصلاح و احصاء نظام و مسائل استان است

محمدحسین دهقانی مسئول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان تهران در این دیدار اظهار کرد: در این جلسه جمعی از شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، قرارگاه احمدی‌روشن و دانشگاه‌های واقع در شهرستان ورامین پیشوا و قرچک حضور دارند و موضوعات مهمی در حوزه مسائل کشاورزی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، اشتغال و صنعت بیان می‌شود. 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات گفتمان سازی در حوزه مطالبه گری و پرداختن به موضوعات خرد و آشنایی مسؤولان شهرستانی با مسئله محوری و هسته‌های مسئله محور در شهرستان‌های استان است.

مسؤول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان تهران خاطرنشان کرد: راهبرد بسیج دانشجویی در این حوزه تشکیل شورایی بنام شورای اصلاح و احصاء نظام مسائل استان است که دبیری این کار بر عهده شورای بسیج دانشجویی است.

دهقانی اضافه کرد: از طریق این شورا هسته‌های مسئله محور تخصصی شکل می‌گیرد و موضوعات تخصصی در شهرستان‌ها به احصاء و بررسی و به این شورا ارجاع می شود تا با وجود مسؤولان شهرستانی اعم از فرماندار، دادستان و ائمه جمعه  مشکلات مردم به صورت خرد بررسی و رفع شود.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد برخورد مسئله محورانه با موضوعات و مشکلات مردم یکی از راه‌کارهای به جا و مورد تأیید مقام معظم رهبری است که شورای تبیین بسیج دانشجویی در نظر دارد آن را به صورت عملی زنده و پیاده کند.

مسؤول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان تهران ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که با این اقدامات مشکلات مردم هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول