اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رصد و پایش شبانه‌روزی صنایع در استان مرکزی/ با تخلفات زیست محیطی برخورد می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از رصد و پایش شبانه‌روزی صنایع استان و برخورد قاطع با تخلفات خبر داد.

رصد و پایش شبانه‌روزی صنایع در استان مرکزی/ با تخلفات زیست محیطی برخورد می‌شود

رضا میرزائی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به موضوه تخلفات زیست محیطی صنایع اظهار داشت: نظارت و پایش بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی یکی از اولویت‌های محیط زیست است و کلیه صنایع و شهرکهای صنعتی استان تحت نظارت ، رصد و پایش شبانه روزی کارشناسان محیط زیست قراردارند تا تخلفات زیست محیطی شناسایی و رسیدگی شود .

وی با بیان اینکه محیط زیست نه تنها مانع پیشرفت و توسعه نبوده و مخالفتی با توسعه ندارد، بلکه مدافع توسعه پایدار،رونق و آبادانی است ، افزود:  در سه ماهه اول امسال 350مجوز زیست محیطی در استان صادر شده  که از این تعداد 280 مجوز برای استقرار واحدهای جدید و 70 مجوز بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

میرزائی اضافه کرد: هرگونه فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی که به آلوده کردن آب، خاک و هوا منجر شود، ابتدا با اخطار همراه بوده ودر صورت عدم رفع آلایندگی به دستگاه قضایی معرفی ودرنهایت منجر به پلمپ واحد صنعتی میگردد که در همین رابطه 24 واحد صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری به مراجع قضایی معرفی و اعمال قانون شده است.

وی با اشاره به اینکه در حدود2651 واحد صنعتی در استان فعالیت دارد، تصریح کرد: هدف این اداره کل حمایت از طرح‌های تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا در استان و تحقق شعار امسال است، ورعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی توسط تمام واحدهای تولیدی، صنعتی در کنار فرهنگ سازی موضوع مهم و اساسی در حفظ محیط زیست خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول