اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تنها روحانی ملبّس خبرنگار مازندران: فعالیت رسانه‌ای ابزاری برای تعهد طلبگی

شاید در نگاه اول، فعالیت رسانه‌ای یک طلبه برای مردم تعجب‌برانگیز باشد و نگاه متعجب مردم را هم در تهیه گزارش مشاهده می‌کنم ولی بیان پرسش‌ها و نوع ارتباط‌گیری‌ها باعث بازخورد‌های مناسب عمومی شد و مردم، افراد فرهیخته و هم‌لباسی‌ها من، مرا تشویق و تحسین می‌کنند و تاکنون بازخورد منفی مشاهده نکردم.

تنها روحانی ملبّس خبرنگار مازندران: فعالیت رسانه‌ای ابزاری برای تعهد طلبگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام محسن قبادیان‌قادی متولد اول فروردین ۱۳۶۳ در سوادکوه است که دارای مدرک سطح ۲ حوزوی است و با نظر‌خواهی از مدیر بسیج رسانه استان و مدیر عامل خانه مطبوعات مازندران، تنها روحانی ملّبس خبرنگار استان مازندران است.

*روحانی خبرنگار

 

روحانی و امام جمعه موقت‌بودن که به حرفه خبرنگاری روی آورد و حدود یک‌سال در عرصه رسانه‌های رسمی سوادکوه فعال است، بهانه مناسبی برای مصاحبه با اوست.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی تا اول دبیرستان را در مدارس شهید محمدی، غیرانتفاعی البرز، شهید جانبازی چند‌لا و شهید نواب گذراند و سپس وارد حوزه‌های علمیه قم و اصفهان شد.

از ۳ سال پیش برای خبرگزاری‌ها و سایت‌های استانی یادداشت ارسال می‌کرد و بعد از گذراندن دوره مقدماتی خبر‌نویسی و خبرنگاری را که با همکاری دانشگاه پیام نور و بسیج رسانه سوادکوه برگزار شد، خبرنگار خبرگزاری‌های رسا و حوزه در استان مازندران شد.

او فعالیت در تهیه روزنامه‌دیواری مدرسه را از ریشه‌های علاقه خود به فعالیت رسانه‌ای دانست.

* رسانه ضلع سوم مدیریت

قبادیان با اشاره به اینکه نیاز به فعالیت رسانه‌ای در عصر حاضر، نیازی واقعی است و رسانه ضلع سوم مدیریت و ضلع چهارم دموکراسی است، گفت: استفاده صحیح از رسانه باعث اثرگذاری در جامعه می‌شود و پیگیری مشکلات و نقایص و هدایت مدیران به سوی عملکرد صحیح‌تر را می‌توان با مدیریت اثر‌گذاری رسانه‌ای به دست آورد.

روحانی فعال رسانه‌ای مازندران معتقد است که حرف‌های مردم که شنیده یا دیده نشود باعث دلسردی آنان را فراهم می‌کند.

*فعالیت رسانه‌ای ابزاری برای تعهد طلبگی

وی با بیان اینکه در فضای مجازی هم برای حوزه دینی، فرهنگی و سیاسی تلاش می‌کنیم، فعالیت رسانه‌ای را جدای از فعالیت طلبگی نمی‌داند و با بیان اینکه یکی از شئون طلبگی، تبلیغ است و امروز تبلیغ در رسانه پررنگ است، افزود: انعکاس حقایق از رسالت‌های روحانیون است و منبر در گذشته رسانه بود و امروز رسانه‌های متنوعی موجود است و همه این رسانه‌ها برای طلبه‌ها، ابزاری برای انجام تعهد محسوب می‌شود.

خانه آنها در کنار مسجد جامع زیراب قرار داشت و از دوران طفولیت در برنامه‌های مختلف مناسبت‌های سیاسی و دینی حضور داشت و از ۶ سالگی مکبّر و تک‌خوان و فعال تئاتر در مدرسه بود و به نقاشی و ادبیات و شعر علاقه داشت و در دوران راهنمایی اقدام به سرودن شعر کرد و در زمان طلبگی اقدام به غزل‌سرایی، مثنوی‌سرایی و حال حاضر در شعر هایکو و شعر آزاد فعال است و مجموعه شعری را در حال آماده‌کردن دارد.

 

قبادیان به دلیل وظیفه ذاتی طلبگی در فعالیت‌های مذهبی، دینی و فعالیت به عنوان امام جمعه موقت شهر زیراب و فعالیت در قرارگاه جهادی حضرت ام البنین فعال است و عضو هیأت رئیسه هیأت فوتبال زیراب  و سرپرست تیم فوتبال شهدای سوادکوه را نیز بر عهده دارد.

وی اعتقاد دارد که هر کاری که از دست ما بر می‌آید باید برای تعالی جامعه انجام  داد، ارتباط‌گیری با جوانان در امور خیریه، حضور در مدارس، حضور در انجمن شعر و پایگاه‌های بسیج به عنوان مدرس عقیدتی در بدنه بسیج و روحانی گردان بیت‌المقدس را به برای دست‌یابی به اهداف می‌د‌اند.

روحانی فعال رسانه‌ای مازندران با اشاره به اینکه رسانه، امروز یک ابزار توانمند است و دشمن با تبلیغات رسانه‌ای، غلط‌ها را در جامعه درست جلوه می‌دهد، خاطر نشان کرد: سواد رسانه‌ای جامعه کم است و افراد مختلفی با اهداف گوناگون تلاش می‌کنند و ما فعالان فرهنگی با استفاده صحیح از رسانه را باید فرهنگ‌سازی کنیم و به وسیله رسانه پیگیر اصلاح جامعه به بیان مقام معظم رهبری برای جامعه متعالی تلاش کنیم.

قبادیان با بیان اینکه به عنوان فعال فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باید توجه کنیم که با ایجاد تشکل‌ها، اتحاد و هماهنگی برای دست‌یابی به اهداف تلاش کنیم، اظهار کرد: رسانه را درست در جایگاه رسانه تعریف کنیم تا دیگران را به این سو بیاوریم.

*گزارش‌های تلخ و شیرین تنها روحانی خبرنگار مازندران

 

فعال رسانه‌ای سوادکوه گزارش «کاروان زیر سایه خورشید» و وجود حال و هوای رضوی را از شیرین‌ترین گزارش‌های خود ذکر کرد و درباره تلخ‌ترین گزارش خود، افزود: تلخ‌ترین گزارش من گزارش تشییع پیکر سردار سلیمانی بود که از درب دانشگاه تا مسیری را طی کردم که روز تلخی از یک منظر و البته حماسه حضور مردم و اتحاد کشور برای من جذاب بود و لحظه بغض مقام معظم رهبری در بین نماز سردار که در گزارشم بیان شد.

*بازخورد‌های مثبت فعالیت رسانه‌ای تنها روحانی ملبّس خبرنگار مازندران

 

قبادیان با بیان اینکه شاید در نگاه اول، فعالیت رسانه‌ای یک طلبه برای مردم تعجب‌برانگیز باشد و نگاه متعجب مردم را هم در تهیه گزارش مشاهده می‌کنم ولی بیان پرسش‌ها و نوع ارتباط‌گیری‌ها باعث بازخورد‌های مناسب عمومی شد و مردم، افراد فرهیخته و هم‌لباسی‌ها من، مرا تشویق و تحسین می‌کنند و تاکنون بازخورد منفی مشاهده نکردم.

وی از ظرفیت مناسب خبرنگاران فعال سوادکوه خبر داد و از همکاری آنان تشکر و دغدغه خود را ریل‌گذاری برای آینده فرهنگی و رسانه‌ای ذکر کرد.

قبادیان ۲ هدف برای حضور خود در رسانه‌ها را اثر‌گذاری مفید برای جامعه و کمک رسانه‌ای برای ایجاد جامعه مهدوی ذکر کرد.

وی ابراز امیدواری کر که بدهکار قلم نباشیم و با عدالت اقدام به فعالیت رسانه‌ای کنیم.

 

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول