اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

زمان انجام معاملات بورس براساس نوع صنعت تقسیم‌بندی می‌شود

معاون بازار بورس تهران گفت: به خاطر روان شدن سیستم و جلوگیری از کندی هسته مرکزی معاملات بورس، داد و ستدها در بورس براساس نوع صنعت در دو زمان انجام می‌شود.

زمان انجام معاملات بورس براساس نوع صنعت تقسیم‌بندی می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به استقبال مردم از سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران و حضور عامه مردم در بورس، سامانه‌های معاملات بورس به خاطر تقاضای بیش از اندازه و هجوم گسترده مردم در اوقات معاملات دچار کندی می‌شود.

مسئولان بورس برای روان شدن انجام معاملات بورس تصمیم گرفتند با زمان‌بندی معاملات براساس نوع صنعت، به سیستم‌های معاملات و پاسخگویی هسته معاملات کمک کنند.

در این زمینه تعداد 4263 نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «رفع مشکلات بورس و ارتقای هسته معاملات»، و تعداد 1816 نفر مخاطبان با موضوع «درخواست حل مشکل هسته معاملات بورس»، 468 نفر با موضوع «حل مشکلات بورسی؛ کندی هسته معاملات»، 323 نفر با موضوع «مشکل هسته معاملاتی بورس چه زمان حل می‌شود؟» ، 280 نفر با موضوع «انتقاد از کندی هسته معاملات بورس» و 352 نفر با موضوع «مسؤولان بورس پاسخگوی خرابی هسته معاملات باشند» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

خبرنگار فارس در این زمینه با محمود گودرزی معاون بازار در بورس اوراق بهادار تهران تماس گرفت و عنوان کرد که آیا قرار است ساعت معاملات بورس تهران تغییر کند و معاملات در دو نوبت انجام شود، که وی پاسخ داد: در صورت تصویب در بورس اوراق بهادار تهران، قرار است برخی صنایع بورسی که گردش معاملات و دفعات معامله بالا و مشتریان زیادی دارند، بعد از بررسی توسط مدیریت فناوری بورس تهران، ساعت معاملاتی آنها جابجا شود؛ یعنی معاملات در دو بخش انجام می‌شود که بخش عمده صنایع بورسی در نیمه اول ساعت معاملاتی انجام می‌شود و بخش دیگری از صنایع پربیننده و پرتقاضا در جلسه دوم معاملات مثلاً حدود ساعت 2:30 الی 3 انجام خواهد شد که البته هنوز تعیین تکلیف نشده است. 

گودرزی همچنین گفت: قرار است در صورت تصویب مسئولان بورس، جلسه دوم معاملات در ساعت بعدازظهر که البته هنوز دقیقا مشخص نیست، انجام شود. به عنوان مثال ممکن است در جلسه اول معاملات، صنایع معمول حاضر در بورس و در جلسه دوم به عنوان مثال؛ صنایع فلزی و خودرویی و پالایشی قابل معامله شوند. 

معاون بازار در بورس اوراق بهادار تهران گفت: الان کلیه نمادها از ساعت 9 تا 12:30 قابل معامله است و معاملات بورس در این زمان انجام می‌شود و نمادهایی که برای بازار مشکل درست می‌کنند و تقاضای زیادی دارند، متوقف می‌شوند و بعد از بسته شدن بازار باز می‌شوند و قرار است از این پس به صورت صنایع و رشته صنعتی، زمان معاملات این نمادها جابجا شود. 

گودرزی همچنین در مورد زمان معاملات عرضه اولیه در بورس گفت: عرضه اولیه یک استثنا است که در زمان مخصوصی انجام می‌شود. معمولاً عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در روز چهارشنبه انجام می‌شود و وقتی نماد شرکت عرضه اولیه شده روز شنبه برای معامله باز می‌شود، معمولاً زمان معاملات آن بعد از بسته شدن بازار در دسترس قرار می‌گیرد و البته همه اینها بستگی به نظر ناظر بازار دارد که هنوز در مورد زمان معاملات به جمع‌بندی کامل نرسیده‌اند، اما در حال حاضر برخی از نمادهای پرمشتری و پرتقاضا به خاطر رعایت ترافیک در هسته معاملات، بعد از بسته شدن بازار تا ساعت 2:30 یا 3 قابل معامله می‌شود.

گودرزی در مورد اینکه چه مرجعی برای انجام زمان معاملات تصمیم می‌گیرد، گفت: خود مسئولان بورس اوراق بهادار تهران و مدیریت فناوری بورس تهران در این زمینه تصمیم می‌گیرد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول