اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: تصمیم جدیدی درباره طرح الحاق کرانه باختری گرفته نشده است

یک مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری گفت هنوز تصمیم جدی بر سر این طرح گرفته نشده است.

مقام آمریکایی: تصمیم جدیدی درباره طرح الحاق کرانه باختری گرفته نشده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیشتر از یک ماه از تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری گذشته اما تل‌آویو که با مخالفت‌های گسترده جهانی با این طرح رو به رو شده بود، فعلا اقدامی برای اجرای آن نکرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) خبر داد که واشنگتن و تل‌آویو هنوز در حال تبادل نظر برای رسیدن به توافقی بر سر مفاد طرح اشغال کرانه باختری هستند و هیچ تصمیمی فعلا درباره اجرای آن گرفته نشده است.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» این اظهارات مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» مطرح شد. 

این منبع، که نامش فاش نشد، در این باره گفت: «ما هنوز در حال کار برای پیشبرد مسیری هستیم که رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ در ماه ژانویه و زمان رونمایی از طرح [معامله قرن] و برنامه آمریکا برای صلح بین اسرائیل و فلسطین پایه ریزی کرد».

وی تاکید کرد: «در این مرحله هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره گام‌هایی برای اجرای این طرح گرفته نشده است».

این در حالی است که نتانیاهو روز گذشته در نشست اعضای پارلمانی حزب لیکود گفت: «قطعی کردن این مسئله در واشنگتن [صورت می‌گیرد]. احتمال همچنان پابرجاست».

پیش از آن اما «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود دیگر بحث اجرای طرح اشغال نه در تل‌آویو و نه در واشنگتن مطرح نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول