اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نابودی راه سهرورد با فعالیت معدن در این شهر

عضو شورای اسلامی شهر سهرورد گفت: علاوه بر ضرری که معدن سهرورد به معادن و باغات وارد کرده است، 8 کیلومتر راه آن نیز نابود شده است.

نابودی راه سهرورد با فعالیت معدن در این شهر

حجت‌الله جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن انتقاد از فعالیت معدن سهرورد اظهار کرد: معدن که در نزدیکی راه سهررود راه‌اندازی شده است تنها راه مواصلاتی سهرورد به شهر را نابود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه به شرط کنار گذاشتن مباحث محیط زیستی و محیطی معدن، راه این شهر را هم نابود کرده است، افزود: حتی چند سال قبل این معدن مشکل بهره‌برداری داشت که با اعمال نفوذ راه‌اندازی شد.

با فعالیت معدن سهرورد راه این شهر به کرسف 7 یا 8 کیلومتر تخریب شده است و در این راه یک گودال ایجاد شده است و علاوه بر این زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده است

 

وی با اشاره به اینکه با فعالیت معدن سهرورد راه این شهر به کرسف 7 یا 8 کیلومتر تخریب شده است، اضافه کرد: در این راه یک گودال ایجاد شده است و علاوه بر این زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده است.

جهانگیری با بیان اینکه خسارت وارده ناشی از فعالیت این معدن به خودروها بسیار زیاد است، افزود: متاسفانه با وجود پیگیری از مسؤولان استانی و شهرستانی این مشکل حل نشده است.

علاوه بر خسارتی که معدن به باغات و مزارع وارد کرده است، بحث انفجارات و خطرات ناشی از آن نیز هست که موجب نگرانی شده است

 

عضو شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه طی اخبار شنیده شده این معدن به دنبال ایجاد کارگاه نیز است، اضافه کرد: علاوه بر خسارتی که معدن به باغات و مزارع وارد کرده است، بحث انفجارات و خطرات ناشی از آن نیز هست که موجب نگرانی شده است.

خبرنگار فارس موضوع را از رئیس سازمان صمت استان زنجان را پیگیری کرد که وی در این رابطه گفت: برداشت خاک و اقدامات مربوطه، بدون اخذ مجوزهای قانونی از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

ناصر فغفوری درباره معدن فعال در شهر سهرورد گفت: معدنی که برداشت غیرمجاز داشته باشد، تا 5 برابر جریمه و پروانه وی تمدید نمی‌شود.

معدنکارانی که اقدام به برداشت از معدن سهرورد کرده‌اند، مجوز برداشت دارند و از منابع طبیعی مجوز گرفته‌اند

 

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: معدنکارانی که اقدام به برداشت از معدن سهرورد کرده‌اند، مجوز برداشت دارند و از منابع طبیعی مجوز گرفته‌اند.
وی افزود: اما با توجه به اقدامی که در راستای تولید بیشتر انجام شده است، معادن در هر ناحیه‌ای که فعال هستند، تا سقف 50 درصد بیشتر از سهم تعیین شده مجاز به برداشت هستند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول