اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اتریشی‌ها بر روی چه قابلیت‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند

اتریشی‌ها روز گذشته در یک سفر کاری به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند تا با ظرفیت‌های این استان برای سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

اتریشی‌ها بر روی چه قابلیت‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پایتخت طبیعت روز گذشته میزبان سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در جمهوری اسلامی ایران بود تا بر اساس روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد آنها بتوانند در استان پر ظرفیتی مانند کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته استفان شلتس بنگاه‌های اتریشی علاقه‌مند به همکاری با طرف‌های ایرانی هستند و خود دولت اتریش هم به دنبال راه‌حلی برای مورد به مورد همکاری با ایران با توجه به تحریم‌های خصمانه تجاری آمریکا است.

اما اتریشی‌ها بر روی چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی از استان می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند؟ همانطور که همه می‌دانند کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در بخش‌های مختلف دارد که به خوبی به این موارد پرداخته نشده است.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در خصوص مهمترین قابلیت‌های که اتریشی‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، گفت: پتانسیل‌های استان در بخش ذخایر نفت و گاز، آب، محصولات کشاورزی، محصولات دامی، گیاهان دارویی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین ذخایر معدنی است که همه این موارد به سفیر و رایزن اتریشی معرفی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم ادامه داد: طبق گفته سفیر، اتریشی‌ها بیشتر در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت دارند و اعلام آمادگی کردند براساس ظرفیت‌های استان با ما همکاری کنند.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از شرکت‌های اتریشی در استان استفاده ببریم و همچنین زمینه برای صادرات کالاهای تولید استان به این کشور و سایر کشورهای اروپایی فراهم شود.

این مسوول ایجاد ارتباط میان کهگیلویه و بویراحمد و اتریش را منوط به ارتباط دو کشور همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و معادلات بین‌المللی دانست تا در یک فرآیند زمانی مطلوبی کارها به پیش برده شود.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول