اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نشست مشترک جامعه اسلامی کارگران با کارگران هفت تپه/ ماموریت به نمایندگان کارگری مجلس برای حل مشکلات هفت تپه

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: ما آقای عنابستانی نماینده مجلس و معاون سیاسی جامعه اسلامی کارگران را مأمور کرده‌ایم تا مطالبات کارگران هفت‌تپه‌ای را به طور ویژه پیگیری کند.

نشست مشترک جامعه اسلامی کارگران با کارگران هفت تپه/ ماموریت به نمایندگان کارگری مجلس برای حل مشکلات هفت تپه

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، نشست مشترک احمد کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه شوش خوزستان در دفتر مرکزی این جامعه برگزار شد.

این نشست در خصوص مسائل و مشکلات تولید، کار و حقوقی و رفاهی کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه شوش  خوزستان صورت گرفت.

کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران درباره این نشست گفت: مشکل هفت‌تپه نشأت گرفته از روش غلط واگذاری است. متأسفانه در سال 94 گروهی در حوزه نیشکر و شکر دولت را مجاب کردند که این مجموعه را واگذار کند و هدف‌شان این بوده که خودشان مدیریت آن را بر عهده بگیرند.

وی تأکید کرد: نوع واگذاری شرکت هفت‌تپه همچون دشت مغان، هواپیمایی ایران‌ ایرتور و ماشین‌سازی تبریز روشی غلط و اشتباه بوده است اصل 44 قانون اساسی می‌گوید که مجموعه‌ای را باید واگذار کنید که سود می‌دهد نه ضرر.

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران می‌گوید: شرکت صنعت نیشکر هفت‌تپه را 700 میلیارد تومان واگذار کرده‌اند در حالی که هنگام واگذاری 50 هزار تن شکر آماده در انبار داشته است که محصولات آماده و ماشین‌آلات گران‌قیمت جزو دارایی‌های این شرکت بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: شرکت صنعت نیشکر هفت‌تپه 24 هکتار زمین دارد که 12 هکتار آن جزو بهترین زمین‌های زراعی در خاورمیانه است که زهکشی آب آن موجود است این مجموعه اگر فقط گندم بکارد، هر هکتار 10 تن در سال گندم می‌دهد که اگر این 10 تن را ضربدر 12 هزار هکتار کنیم و هر کیلو را 3 هزار تومان در نظر بگیرم عدد قابل توجهی به دست می‌آید بنابر این اگر دو سال در زمین‌های زراعی هفت‌تپه گندم کشت می‌شد پول همه بدهی‌ها و حتی پول مبلغی که بابت واگذاری دریافت شده است نیز تأمین می‌شد.

وی به دولت پیشنهاد کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی که در واگذاری هر مجموعه تسریع دارد می‌توان 30 درصد از شرکت هفت‌تپه را به کارگران این شرکت واگذار و آنها را سهامدار کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با تأکید بر اینکه کارگران هفت‌‌تپه 100 میلیارد مطالبه معوق از جمله حق مسکن، حق اولاد، بن کارگری و ... دارند، گفت:‌ آنها علاوه بر این مطالبات معوق و غیره 100 میلیارد تومان هم در این 50 سال حق سنوات دارند که به آنها پرداخت نشده است. کارگران هفت‌تپه‌ای از اردیبهشت امسال نیز حقوقی نگرفته‌اند.

وی گفت:‌ برای اینکه جلوی این ظلم بر کارگران هفت‌تپه گرفته شود سنوات کارگران محاسبه و مطالبات معوق 100 میلیاردی کارگران را سهامدار کنند، این روش هم به بهره‌وری شرکت کمک کرده و هم  کارگران را در تصمیم‌گیری‌ها شریک می‌کند.

کرمی خبر داد: ما آقای عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس و معاون سیاسی جامعه اسلامی کارگران را مأمور کرده‌ایم تا مطالبات کارگران هفت‌تپه‌ای را به طور ویژه پیگیری کند و گزارش آن را طی ماه‌های آینده به جلسه شورای مرکزی جامعه ارائه دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: نکته پایانی در مورد کارگران هفت‌تپه‌ای این است که ما منشأ این مشکلات را هم ضعف مدیریت کلان در استان خوزستان می‌دانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول