اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

هدف سردمداران غربی به انحراف کشاندن حرکت‌های مردمی و بیداری اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بسیاری از سردمداران غربی منافع خود را از جانب بیداری اسلامی در خطر می‌بینند و تلاش‌هایی را در جهت انحراف این حرکت‌های مردمی انجام می‌دهند.

هدف سردمداران غربی به انحراف کشاندن حرکت‌های مردمی و بیداری اسلامی است

احمد علی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌‌مناسبت موسم حج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۶۸ سالانه و همزمان با برپایی مراسم برائت از مشرکین حجاج در صحرای عرفات، متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی جهان اسلام و ملت‌های مسلمان، پیامی را خطاب به کنگره حج و شرکت کنندگان در آن صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تاکنون 33 پیام حج صادر کرده اند، افزود: معظم له موضوعاتی همچون وحدت، بیداری اسلامی، اهمیت مسأله حج در عرصه معنوی و اجتماعی، آمریکا و صهیونیسم، تشریح وضعیت جهان اسلام و نقشه‌های دشمن، آزادی و حقوق بشر و ... را در پیام سالانه خود مدنظر قرار می‌دهند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه حج ابراهیمی همان حجّ حقیقی و واقعی است، گفت: حج ابراهیمی با انگیزه عبودیت الهی و نفی شرک و الحاد و رسیدن به قلّه کمال و سعادت انجام می گیرد. حج ابراهیمی تنها به انجام مناسک و اعمال ظاهری نمی‌اندیشد، بلکه افزون بر آن، به عمق و باطن اعمال نیز نظر می‌اندازد. 

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین ابعاد حج ابراهیمی، بعد معنوی و عرفانی آن است ، ابراز داشت: بعد معنوی حج آن وقت معلوم می شود که با عبادات دیگر مقایسه شود. حج با مناسک و ریاضت های خاص خود از جمله ترک وطن، گذشتن از مال، تجدید پیمان حضور در مشاعر و دور شدن از آمال و آرزوها، ترک منیت و خودخواهی و خودکامگی و ... در تزکیه نفس و ارتقای درجات معنوی مؤثر است.

مقدم با تاکید بر اینکه موسم حج مناسب ترین و بهترین فرصت برای آشنایی و ارتباطات مسلمانان با یکدیگر است ، عنوان کرد: هرچند برپایی حج امسال دستخوش بیماری منحوس کرونا  و عدم حضور میلیونی مسلمانان در سرزمین وحی شده است اما به فرموده مقام معظم رهبری این محرومیّت، کوتاه‌مدّت است و به حول و قوّه الهی دیری نخواهد پایید اما وحدت امت اسلامی سبب می شود که امم اسلامی در برابر شیطان بزرگ، آمریکای متجاوز و نژاد پرست و رژیم غاصب صهیونیستی متحد شوند و در برابر سران برخی کشورهای اسلامی که برای سود شخصی چند روزه با رژیم  صهیونیستی دست دوستی می‌دهند قد علم کنند و کمک به فلسطین مظلوم و دلسوزی برای مسلمانان زیر ستم درهر نقطه جهان نیز پررنگ‌تر شود. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اعتراضات ضدنژادپرستانه اخیر در آمریکا، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «موضع قاطع ما جانبداری از مردم و محکوم کردن رفتار قساوت‌آمیز دولت نژادپرست آن کشور است» و ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران حامی همیشگی مظلومان جهان است و تا آنجا پیش خواهد رفت که گلوی مظلوم را از زیر چکمه‌های استعمار و استکبار نجات دهد. حرکت خودجوش مردم امریکا علیه تبعیضات نژادی دولت خود، نشان از منجی‌خواهی و عدالت‌خواهی جهانی بشراست.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دولت‌های استکباری و پیشاپیش آنان آمریکا، به کمک ابزارهای رسانه‌ای فراگیر و پیشرفته، چهره واقعی خود را می‌پوشانند و با دعوی طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی، رفتاری خدعه آمیز در برابر افکار عمومی ملت‌ها در پیش می‌گیرند. آنان در حالی دم از حقوق ملت‌ها می‌زنند که ملت‌های مسلمان، هر روز بیشتر از گذشته، آتش فتنه‌های آنان را با جسم و جان خود لمس می‌کنند.

وی با اشاره به وعده‌ی رهبر معظم انقلاب درباره آینده لیبرالیسم و کمونیسم و فروپاشی ارمغان های تمدن غرب، توضیح داد: «پایان تاریخ» نظریه فرانسیس فوکویاما، پژوهشگر ژاپنی ـ آمریکایی مرکز دموکراسی، توسعه و حکومت قانون است که وی بعد از سالیان طولانی، نظریه «پایان تاریخ» خود را نادرست خواند و عنوان کرد که "من فکر نمی‌کنم که جهت تاریخ، هنوز هم به سمت لیبرال دموکراسی باشد».

مقدم با تاکید بر شکست الگوی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غرب افزود: دوران کنونی دوران بیداری و هویت‌یابی مسلمانان است و اکنون آمریکا و غرب مستکبر به این جمع بندى رسیده‌اند که اگر با ابزار اقتصادى و سیاسى و تبلیغاتى و سرانجام، نظامى نتوانند در چند سال آینده، نهضت بیدارى اسلامى را مهار و سرکوب کنند، همه‌ محاسبات آنان براى حاکمیت مطلق بر جهان و سیطره بر مهمترین منابع نفت و گاز که برترى مادى آنان بر همه‌ بشریت است، به هم خواهد ریخت لذا عزم و اراده متکی به ایمان ، توکل و بصیرت  می‌تواند ملت های مسلمان را در این چالش‌ها به پیروزی و سرافرازی برساند و عزت و کرامت را در سرنوشت آنان رقم زند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر بیداری و وحدت امت‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در واقع به معنای خارج شدن از سلطه قدرت‌های استبدادی و استکباری است و هدف از وحدت و بیداری اسلامی، شناخت ماهیت و روند این جریان در امت های اسلامی می باشد که سبب شده بسیاری از سردمداران غربی منافع خود را در خطر ببینند و تلاش هایی را در جهت انحراف این حرکت های مردمی انجام دهند؛ طبیعتاً این قدرت ها همه تلاش خود را می کنند تا مانع از موفقیت موج بیداری اسلامی شوند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های قدرت طلبان در طول تاریخ ایجاد تفرقه میان مردم بوده است تا از طریق گل آلود کردن آب، ماهی بگیرند. شعار «تفرقه بینداز و حکومت کن» حکایت از آن ترفند شیطانی دارد که یکی از راه کارهای اصلی آن ها نیز در این زمینه ایجاد تفرقه و چند دستگی در میان مسلمانان است، لذا برای مقابله با این سیاست استعماری، اسلام، وحدت اسلامی را نه به عنوان تاکتیک و فریضه‌ای موقّت، بلکه به عنوان استراتژی و اصل و فریضه ثابت مطرح نموده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ضرورت تقویت وحدت و همدلی میان مسلمانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است که  باعث موفقیت هرچه بیشتر موج بیداری اسلامی در جهان می‌شود، تاکید کرد: جامعه اسلامی فقط در سایه وحدت می تواند به ایجاد تحول در خود دست پیدا کند چراکه دشمنان قسم خورده اسلام و در صدر آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی دائما در تلاش برای تسلط بر جان، ناموس و اموال مسلمانان و ایجاد امنیت پایدار برای رژیم نامشروع اسرائیل هستند.

وی اظهار داشت: «وحدت جهان اسلام» و حاکم نمودن روح اخوت و برادری تنها گزینه پیش‌ رو برای موفقیت مسلمانان و شکست توطئه ها و نقشه های شوم استکبار جهانی است لذا باید همه مسلمانان در عمل به قرآن و توصیه به سنت نبی مکرم اسلام به عنوان بهترین راه حل، تمسک بجویند.

مقدم با تاکید بر اینکه الگوهای غربی برنامه‌ریزی در ایران شکست خورده است، بیان کرد: از سال ها پیش رهبر انقلاب ضرورت ایجاد الگوی ایرانی ـ اسلامی را گوشزد کرده بودند و براین مقوله تاکید داشته‌اند اما متاسفانه هنوز با این که بیش از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، فعالیت قابل توجهی در جهت تحقق الگوی توسعه اسلامی ـ ایرانی در همه ابعاد جامعه صورت نگرفته است. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت اجرای الگوی توسعه اسلامی ـ ایرانی، عدالت اجتماعی، استقلال همه جانبه، پاسخگوبودن مسئولان، مبارزه با فقر، استحکام پیوندهای اجتماعی، خدمتگزاری، قانون مداری، ارتقای عزت جامعه اسلامی در سطح جهانی، انجام درست و دقیق وظایف حاکمیتی، رعایت مساوات، تامین نیازهای اصولی مردم در جامعه و ... محقق خواهد شد، لذا عملی شدن این الگو، تحقق هرچه بیشتراهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول