اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گوترش:‌ تعطیلی مدارس، جهان را با فاجعه نسلی روبه‌رو کرده است

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه جهان با تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی روبه‌رو است توصیه کرد مدارس در صورتی باز شوند که ویروس کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

گوترش:‌ تعطیلی مدارس، جهان را با فاجعه نسلی روبه‌رو کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه درباره تعطیلی مدارس در سرتاسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد. 

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی صباح»، گوترش در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر این موضوع که باز‌گشت بی‌خطر و امن دانش‌آموزان به کلاس‌ها باید اولویت اصلی کشور‌ها باشد، گفت جهان هم‌اکنون به دلیل تعطیلی مدارس با فاجعه نسلی مواجه است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: «از اواسط ماه ژوئیه به بعد مدارس در حدود ۱۶۰ کشور بسته شده‌اند که بیش از یک میلیارد دانش‌آموز را شامل شده است، این در حالی است که حدود ۴۰ میلیون کودک، دوران پیش‌دبستانی را از دست داده‌اند.» 

وی در ادامه افزود: «این تعداد به بیش از ۲۵۰ میلیون کودکی که پیش از این بیماری همه‌گیری به مدرسه نمی‌رفتند افزوده شد و تنها یک چهارم دانش‌آموزان دوره متوسطه در کشورهای در حال توسعه، تنها مهارت‌های پایه دارند.»  

گوترش گفت: «اکنون ما با یک فاجعه نسلی روبه‌رو هستیم که می‌تواند ظرفیت‌های بی‌شمار بشر را هدر دهد، چندین دهه پیشرفت را تضعیف کند و نابرابری‌های شدیدتر را تشدید کند.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه از بر‌پایی یک پویش جدید به نام «آینده ما را نجات دهید» خبر‌ داد. 

وی در ادامه افزود: «تصمیماتی که اکنون دولت‌ها و متحدان آنان اتخاذ می‌کنند، تأثیر مداومی بر صدها میلیون نفر از جوانان و بر چشم‌انداز توسعه کشورها در دهه‌های آینده خواهد گذاشت.» 

گوترش خواستار بازگشایی مدارس تنها پس از کنترل ویروس کرونا شد.

توصیه‌های دبیر کل سازمان ملل در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وجود مخالفت برخی معلمان و والدین در بسیاری از مناطق این کشور خواستار بر‌گزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است. 

در همین راستا روز گذشته گروهی از معلمان آمریکایی در برخی ایالت‌ها به تصمیم برخی فرمانداران خود به منظور باز‌گشایی مدارس اعتراض کردند. 

ترامپ نیز بدون توجه به این اعتراضات ساعاتی پیش در پیامی توئیتری نوشت: «مدارس را باز‌ کنید!!!» 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول