اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فناوری موقعیت یابی چینی ها به 120 کشور صادر می شود

مقامات چینی می گویند فناوری موقعیت یابی جغرافیایی اختصاصی خود موسوم به بیدو را به بیش از 120 کشور جهان صادر خواهند کرد.

فناوری موقعیت یابی چینی ها به 120 کشور صادر می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، چین با هدف کاهش وابستگی به فناوری های آمریکایی و غربی، سیستم موقعیت یابی مکانی بومی خود موسوم به بیدو را تکمیل کرده و قصد دارد آن را به صدها کشور جهان صادر کند.

محصولات مرتبط با این سیستم موقعیت یابی ماهواره ای که به طور کامل در داخل چین ساخته شده اند به نقاط مختلف جهان منتقل می شوند و چین ۱۶۰ فناوری کلیدی مرتبط با بیدو را نیز به کشورهای متقاضی صادر می کند. از جمله این محصولات می توان به لینک های بین ماهواره ای، ساعت های اتمی فوق دقیق و تراشه های ۲۸ و ۲۲ نانومتری اشاره کرد.

 

برنامه ریزی چین برای پرتاب ماهواره و تکمیل سیستم موقعیت یابی بیدو از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و امسال به پایان رسید. دقت این سیستم ده متر است و وضوح سرعت آن به ۰.۲ متر در ثانیه می رسد. این خدمات ۹۹ درصد زمین و به خصوص منطقه آسیا و اقیانوسیه را تحت پوشش قرار می دهد.

سیستم بیدو مجهز به خدمات ارسال پیام کوتاه نیز هست و با استفاده از آن می توان ۱۴ هزار بیت اطلاعات را در هر بار ارسال کرد. از این سیستم می توان برای ارسال عکس و ویدئو هم استفاده نمود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول