اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دستگیری 3 هزار و 750 سارق در کرمانشاه/ نزاع‌های دسته جمعی 7 درصد افزایش داشته است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: 3 هزار و 750 سارق طی چهار ماه سپری شده از سال‌جاری در سطح استان دستگیر شده است.

دستگیری 3 هزار و 750 سارق در کرمانشاه/ نزاع‌های دسته جمعی 7 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به آمار سرقت‌‌های صورت گرفته طی چهار ماه سپری شده از سال‌جاری در استان، اظهار داشت: سرقت از طلافروشی‌ها ۱۰۰درصد کاهش داشته است.

وی سرقت از منازل را یکی دغدغه‌های شهروندان دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحث در منزل ماندن مردم و همچنین دستگیری‌های هدفمند در حوزه باندهای سرقت، شاهد کاهش ۲۱ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به افزایش سرقت اتومبیل‌ها اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۰۰‌درصد خودروهای سرقتی کشف می‌شود، سرقت سال‌های گذشته و سرقت‌های دیگر در سایر استان‌ها کشور در استان قابل روئیت و پیگیری است.

آمویی به آمار کاهش سه درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت‌ها اشاره و بیان کرد: در زمینه کیف‌قاپی‌ها و قاپ‌زنی‌ها که توسط افراد شرور با ایجاد رعب و وحشت و حتی تهدید با سلاح  سرد انجام می‌شد با برخوردهای صورت گرفته، ۳۴ درصد کاهش وقوعات را داشته‌ایم.

وی با اشاره اینکه در حوزه  جیب‌بری‌ها ۲۶ درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: سرقت قطعات اتومبیل ۱۸ درصد افزایش و قطعات داخل اتومبیل چهار درصد کاهش یافته است.

به گفته آمویی، ۳ هزار و ۷۵۰ سارق در مجموع در این مدت در سطح استان دستگیر شده است.

۱۰۸ درصد از عوامل تیراندازی در سطح شهر دستگیر شده‌اند

وی اشاره‌ای به نزاع‌های خیابانی داشت و گفت: در حوزه نزاع‌های خیابانی نیازمند بالا بردن مهارت‌های زندگی هستیم یکی از این مهارت‌ها حل مسئله با مهارت گفت‌وگو است که آیا قدرت گفت‌وگو با هم را داریم؟.

آمویی با بیان اینکه آمار نزاع‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری چندانی پیدا نکرده است، گفت: متاسفانه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نزاع در چهار ماه نخست سال جاری در استان رخ داده که نزاع‌های دسته جمعی با ۱۴۶ مورد حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی  تصریح کرد: در زمینه دستگیری تیراندازی غیرنظامی سطح شهر۱۰۸ درصد افزایش و حدود ۷۰۰ قبضه سلاح گرم اعم از شکاری و جنگی جمع‌آوری شده است.

آمویی به کشف یک‌تن و ۲۲۰ کیلو انواع مواد مخدر طی چهار ماه سپری شده از سال‌جاری اشاره و بیان کرد: ۹ باند در این مدت منهدم و حدود 435 خرده‌فروش با افزایش ۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دستگیر شده است.

وی با اشاره  به دستگیری یک‌هزار و ۳۳۰ معتاد و قاچاقچی، گفت: به خاطر محدودیت‌های کرونایی در خصوص بسته بودن کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ حدود ۴۰ درصدی در این زمینه کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول