اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری

دولت هند در اولین سالگرد لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر، در «سرینگر» پایتخت کشمیر مقررات حکومت نظامی 48 ساعته وضع و دسترسی به اینترنت را به شدت محدود کرد.

حکومت نظامی و قطعی اینترنت در کشمیر در اولین سالگرد لغو خودمختاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های هندی و بین‌المللی خبر دادندt دولت هند در اولین سالگرد لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر دست به تدارکات سختگیرانه‌ از قبیل وضع مقررات حکومت نظامی زده است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، در آستانه اولین سالگرد لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر توسط دولت «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، محدودیت‌های شدیدی روی رفت و آمدها و همچنین دسترسی به اینترنت در کشمیر اعمال شده است.

دولت هند در سرینگر پایتخت کشمیر برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) مقررات حکومت نظامی و منع آمد و شد وضع کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های هند از قبیل «هندوستان تایمز»، مقررات حکومت نظامی از بیم برگزاری اعتراضات و تظاهرات خشونت آمیز علیه لغو وضعیت خودمختاری کشمیر اعمال شده است.

وزیر کشور هند چهاردهم مرداد ماه سال 1398 در پارلمان این کشور از لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند خبر داد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از «تروریسم و جدایی‌طلبی» آزاد می‌کند، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد.

به دنبال این اقدام و شروع اعتراضات در کشمیر، نیروهای امنیتی و پلیس هند ضمن سرکوب اعتراضات، رهبران کشمیر از قبیل «محبوبه مفتی» سر وزیر سابق کشمیر را دستگیر کردند و وی همچنان در زندان است.

دولت هند سال گذشته علاوه بر لغو خودمختاری هفت دهه‌ای  کشمیر، یک قانون موسوم به «قانون شهروندی» را تصویب کرد که به موجب آن، مهاجران مسلمان را از کسب تابعیت این کشور محروم می‌کند.

طبق این قانون، هندوها، بودایی ها، سیک‌ها، مسیحیان و اقلیت‌های مذهبی دیگر که پیش از ۳۱ دسمبر سال ۲۰۱۴ از افغانستان، پاکستان و و سایر کشورها به هند فرار کردند، می‌توانند تابعیت این کشور را بگیرند ولی مسلمان‌ها این حق را ندارند و غیر هندی به شمار می‌روند.

اقدامات جنجالی دولت نارندرا مودی به تشدید تنش‌ها با پاکستان منجر شده و اخیرا «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در این باره گفت: اتفاق‌هایی که برای مسلمانان هند می‌افتد، همانند نسل‌کشی یهودیان در دوران آلمان نازی است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول