اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سنجش سه هزار و 42 نفر نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز فعالیت پایگاههای سنجش سلامت (چهارم مردادماه) سه هزار و 42 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند.

سنجش سه هزار و 42 نفر نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر ظهر امروز در بازدید از پایگاه سنجش خسروی کردستانی شهرستان سنندج که با حضور معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد، با اعلام این خبر عنوان کرد: برنامه سنجش با هدف غربالگری دانش‌آموزان به منظور جایدهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی دانست.

وی با بیان اینکه سنجش یک برنامه ملی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش، 127 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 59 نفرمشکوک به مشکل شنوایی، 9 نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و 382 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان کردستان گفت: 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در 21 پایگاه اولیه و مجازی در 10شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند.

رنجبر با بیان اینکه تاکنون 12هزار 328 نوآموز استان در سامانه سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیماری کرونا نوبت‌گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

وی بیان کرد: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست و ششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آنها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات آسیب‌های جبران ناپذیری را دارد.

وی افزود: 27 هزار و 434 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول