اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: دور نخست مذاکرات بغداد-واشنگتن، سودی برای منافع ملی عراق نداشت

عضو پارلمان عراق گفت که در دور نخست گفت‌وگوی عراق و آمریکا چیزی وجود نداشت که به سود منافع ملی عراق باشد.

نماینده عراقی: دور نخست مذاکرات بغداد-واشنگتن، سودی برای منافع ملی عراق نداشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایناس المکصوصی» عضو پارلمان عراق تأکید کرد که دور نخست گفت‌وگوهای واشنگتن-بغداد هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

المکصوصی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «دور نخست گفت‌وگوی عراق و آمریکا صرفا کلمات پراکنده‌ای بود که در بندهای آن، چیزی وجود نداشت که به سود منافع ملی عراق باشد».

وی تأکید کرد، از آنچه از سال 2003 تا کنون در عراق رخ داده، باید به سود پروژه‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی استفاده شود، و فقط محدود به مسئله حضور نظامی آمریکا در عراق نیست.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، در دور نخست مذاکرات عراق و آمریکا، ابعاد اقتصادی و خدماتی مد نظر قرار نگرفت و در این زمینه نیز باید توصیه‌های صورت گیرد.

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول