اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

87 روستای شهرستان سنندج زیر پوشش خدمات آبفا هستند

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر 87 روستا با جمعیت 55 هزار و 850 نفر، زیر پوشش خدمات این امور هستندکه این تعداد بیش از 69 درصد جمعیت روستایی سنندج را شامل می‌شود.

87 روستای شهرستان سنندج زیر پوشش خدمات آبفا هستند

مازیار سهراب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس آمارنامه نفوس و مسکن سال 1395 تعداد روستاهای شهرستان سنندج 198 روستا با جمعیت 80 هزار و 579 نفر است.

وی یکی از مهمترین رسالت‌­های آب و فاضلاب را تأمین آب سالم و بهداشتی برای اهالی روستاها عنوان کرد و افزود: امید است با همت و تلاش همکاران این مجموعه و تخصیص اعتبارات از سوی دولت، تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

سهراب نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 حلقه چاه و 154 دهنه چشمه در 85 روستای تحت پوشش شهرستان سنندج وجود دارد.

وی یادآور شد: همچنین تعداد ایستگاه­های پمپاژ موجود در روستاها 79 باب و تعداد مخازن ذخیره آب 113 مخزن با حجم 12 هزار و 817 متر مکعب است که از این تعداد 110 مخزن فعال است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنندج اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که بر سر راه تامین آب روستاها قرار دارد را پراکندگی روستاها، فرسوده بودن تأسیسات آبرسانی و صعب‌العبور بودن  برخی از روستاهای این شهرستان است.

وی گفت: هر ساله بخشی از اعتبارات به ترمیم و بهسازی شبکه آبرسانی در روستاها اختصاص می‌یابد و این امر در سالجاری نیز با قوت بیشتری دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول