اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت بریتیش پترولیوم تولید سوخت های فسیلی را تا 40 درصد کاهش می دهد

شرکت بریتیش پترولیوم امروز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 سالانه 5 میلیارد دلار برای تولید سوخت های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند.

شرکت بریتیش پترولیوم تولید سوخت های فسیلی را تا 40 درصد کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت بریتیش پترولیوم (BP) اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 سالانه 5 میلیارد دلار برای تولید سوخت های کم کربن و غیرفسیلی سرمایه گذاری کند.

این شرکت قصد دارد میزان تولید برق خود از انرژی های پاک را به 50 گیگابایت برساند.

بریتیش پترولیوم همچنین اعلام کرد که می خواهد طی 10 سال آینده تولید سوخت های فسیلی خود را نسبت به سال 2019 معادل 40 درصد کاهش دهد.

این شرکت نفتی بزرگ می خواهد در تولید انرژی های تجدید پذیر، حامل های انرژی زیستی و همچنین هیدروژن و دیگر سوخت های پاک هم از نظر جایگاه و هم از نظر فناوری شرایط خوبی را کسب کرده و بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را تا سال 2025 انجام دهد.

بریتیش پترولیوم همچنین اعلام کرده قصد دارد فعالیت های خود در زمینه اکتشاف میادین نفتی و گازی در کشورهای جدید را کنار بگذارد و تولید نفت خود نسبت به سال 2019 را هم یک میلیون بشکه روزانه در روز پایین بیاورد.

این شرکت اعلام کرد که ما امروز استراتژی جدید خود را اعلام می کنیم و قصد داریم از یک شرکت نفتی صرف به یک شرکت تامین کننده منابع انرژی بر اساس نیاز مشتری تبدیل شویم.
این شرکت همچنین اعلام کرد که مصر به نگه داشتن سهم 20 درصدی خود از شرکت نفتی روس نفت روسیه است. 

بریتیش پترولیوم برای نخستین بار در 10 سال گذشته تقسیم خود را به خاطر ضرر سنگین ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا در بازار نفت جهانی نصف کرده است.

این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری 6.7  میلیارد دلار ضرر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول