اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح همزمان دو واحد نمایشگاهی مبل منبت در ملایر

فرماندار شهرستان ملایر گفت: در راستای تحقیق شعار جهش تولید در شهرستان ملایر دو واحد نمایشگاهی مبل منبت افتتاح شد.

افتتاح همزمان دو  واحد نمایشگاهی مبل منبت در ملایر

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر قدرت‌الله ولدی ظهر امروز در در آیین افتتاح دو واحد نمایشگاهی مبلمان منبت در ملایر  با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف به ویژه مبل و منبت اولویت نخست ملایر در حوزه اقتصاد را تحقق جهش تولید و تامین معیشت و اشتغال مردم دانست.

وی با اشاره به بیش از ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای افتتاح این دو واحد نمایشگاهی انجام شده است گفت: با افتتاح این دو واحد برای ۴۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار ملایر افزود: به دنبال ثبت جهانی منبت مبلمان ملایر در شورای جهانی صنایع دستی، شاهد تحول مهمی در این حوزه بوده‌ایم و بنا به گزارش فعالان این حوزه، از ابتدای سال تاکنون بیش از 20 واحد نمایشگاهی به عرضه‌کنندگان منبت مبلمان شهرستان اضافه شده که بیانگر جذابیت سرمایه‌گذاران و حمایتی است که از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های بخش خصوصی شهرستان ملایر، یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد شهرستان در راستای حمایت از این صنعت را تامین چوب ارزان و با کیفیت دانست و افزود: ضمن پیگیری تسهیل در واردات چوب و رفع مسئله عوارض گمرکی برای واردکنندگان مواد اولیه و صادرکنندگان مبلمان منبت شهرستان، کار بر روی استانداردسازی، برندسازی و تولید چوب مورد نیاز این صنعت در شهرستان نیز ادامه دارد.

ولدی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی مرکز پیشرفته مبل و منبت دانشگاه ملایر افزود: کار بر روی شناسایی و پرورش گونه‌های جدید درختی برای تامین مواد اولیه این صنعت در حال انجام بوده و موضوع پرورش درخت و اجرای جنگل‌های مصنوعی نیز در حال پیگیری و انجام است.

 وی  با اشاره به توزیع رایگان بیش از 500 هزار اصله نهال صنوبر بین مردم طی سال گذشته افزود: امسال نیز برنامه‌ریزی شده همزمان با هفته درختکاری، بیش از یک میلیون و 600 هزار اصله نهال آماده کاشت و توزیع شود تا ضمن ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی، در حوزه تامین چوب مورد نیاز این صنعت نیز به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول