اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا

بر اساس یک تحقیق جدید، مهاجرت شهروندان بریتانیایی از سال 2016 پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت، به کشورهای عضو اتحادیه اروپا 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی مهاجرت انگلیسی‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مطالعه جدید نشان داده تعداد انگلیسی‌هایی که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت می‌کنند از زمان همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در سال ۲۰۱۶، ۳۰ درصد افزایش یافته است. این مطالعه، با توجه به آمار بالای مهاجرت درباره فرار مغزها از انگلیس هشدار داده است.

تعداد شهروندان انگلیسی که در کشورهای اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ساکن شده‌اند، هر سال ۷۳ هزار و ۶۴۲ نفر بوده که این رقم بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵، سالانه ۵۶ هزار و ۸۳۲ نفر بوده است.

به گزارش «بیزنس اینسایدر»،  این آمار که ابتدا روزنامه انگلیسی «گاردین» آن را منتشر کرد، در تحقیقاتی مشترک توسط مشارکت تحقیقاتی استراتژیک میان آکسفورد و اتحاد دانشگاهی برلین و مرکز علوم اجتماعی WZB  مستقر در برلین به دست آمد.

یکی از نویسندگان این تحقیق برگزیت را مهمترین محرک تصمیم‌گیری در خصوص مهاجرت از سال ۲۰۱۶ در بین شهروندان انگلیسی دانسته است.

یک نویسنده دیگر این تحقیق هم گفت: افزایش به حدی است که زمانی که یک کشور دچار بحران اقتصادی یا سیاسی بزرگی می‌شود، انتظار آن را دارید.

بریتانیا به طور رسمی ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شد و در حال حاضر در روند گذار به سر می‌برد که پایان امسال منقضی می‌شود.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس به عنوان بخشی از طرح‌های برگزیت خود قول داده حرکت آزاد را که بر اساس آن شهروندان اروپا می‌توانند بدون درخواست اقامت در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند، لغو کند. این بدان معناست که شهروندان بریتانیا هم دیگر از چنین آزادی‌هایی برخوردار نخواهند بود.

بنابر این تحقیق، همچنین تعداد شهروندانی که انگلیس را به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا ترک کرده و در آنجا گذرنامه دریافت کرده‌اند با افزایشی ۵۰۰ درصدی همراه بوده است. در میان این کشورها آلمان با پذیرش ۳۱ هزار و ۶۰۰ شهروند انگلیسی از سال ۲۰۱۶، بیشترین افزایش معادل ۲۰۰۰ درصد را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول