اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت 120 هزار واحد صنفی در اصفهان/ ۲۵ رسته شغلی باید از شهر خارج شوند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان گفت: ۱۲۰ هزار واحد صنفی با مجوز و بودن مجوز در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند و رسته نیز توسط هیأت وزیران مشخص شده که باید از شهر خارج شوند.

فعالیت 120 هزار واحد صنفی در اصفهان/ ۲۵ رسته شغلی باید از شهر خارج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مجیری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در سال ۹۹ برابر با ۲۹۰ میلیارد تومان تصویب شده که جهش سه برابری نسبت به سال قبل داشته است، این تصمیم در شرایطی گرفته شد که تأمین مالی پروژه‌ها به سختی انجام می‌شود اما امیدواریم این بودجه را در هر دو بعد درآمد و هزینه محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان عنوان کرد: از روزهای اول شیوع کرونا ضدعفونی کردن محیط بازارهای کوثر را پیگیری کردیم و مشتریان در تماس‌های تلفنی مایحتاج خودشان را اعلام می‌کردند که پس از ضدعفونی و بسته‌بندی برای آنان ارسال می‌شد، در عید قربان نیز با همین روش سفارش ذبح دام را دریافت ‌کردیم و گوشت را در ماشین‌های مجهز درب منازل تحویل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان ساماندهی مشاغل شهری تست PCR را برای کارکنان انجام دادیم که ۱۵ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شدند اما پس از طی دوره بیماری به کار برمی‌گردند.

مجیری تصریح کرد: همراه با مردم در طرح کمک مؤمنانه مشارکت کردیم و در فروشگاه‌های کوثر بسته‌هایی از اقلام مورد نیاز را میان نیازمندان توزیع کردیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان بیان کرد: قبل از شروع سال جدید احساس کمبود کالا از سوی مردم منجر به تجمع در بازارها شد اما با هماهنگی‌های انجام شده از سوی بهره‎برداران این بازارها هیچ زمان قفسه‌ها خالی نشد و عرضه محصولات ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بهره‌برداران برخی بازارها از جمله بازار گل و گیاه همدانیان  زیان اقتصادی دیدند که در این خصوص تصمیمات خوبی از شورا و شهرداری مرکزی گرفته شد.

مجیری با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار واحد صنفی با مجوز و بودن مجوز در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند، بیان داشت: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مصوب شده بود که پرندگان ذبحی جدا شوند و ۲۰ واحد پرندگان ذبحی که آلودگی بهداشتی داشتند شناسایی و جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت مجموعه جدید جایگزین مجموعه‌های میدان امام علی و حکیم نظامی هستند که به مجتمع صنفی کشتار پرندگان ذبحی می‌روند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان ادامه داد: در میدان مرکزی میوه و تره‌بار در رابطه با پروژه خروجی و ورودی میدان از سمت شمال مشکلاتی داشتیم که تصادفات بدی در آن رخ داده بود اما پروژه جدید ۴۵ میلیارد تومان هزینه دارد و با توجه به تجهیز کارگاه‌های مستقر در پل شهید سلیمانی به زودی به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: تالار ۲۵ میدان میوه و تره‌بار تا پایان امسال تکمیل و ۲۸ غرفه به ظرفیت اضافه می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم بازسازی تالار ۲۴ نیز که فرسوده شده بود تا پایان سال ۱۴۰۰ به پایان رسد.

مجیری بیان داشت: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تصریح می‌کند که شهرداری باید نسبت به سامان‌دهی مشاغل مزاحم و انتقال آن‌ها به شهرک‌های تجمیعی اقدام کند اما عملیاتی کردن آن‌ها نیاز به همکاری است چراکه صنوف در برابر تغییر مقاومت خواهند کرد اما تبیین این مسأله که شهر متعلق به همه مردم است در ساماندهی مشاغل کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان با تأکید بر اینکه اصناف نباید برای مردم مشکل ایجاد کنند، گفت: ۱۰ دی ۹۶ کارگروه ساماندهی مشاغل شهری مصوب و از سال ۹۷ نیز مطالعات برای ساماندهی مشاغل شهری آغاز شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ساخت بازار کوثر ۱۵ در شهرک زاینده‌رود به پایان رسیده و انتظار داریم تجهیز فروشگاه تا یک ماه آینده به پایان برسد، ساخت کوثر ۱۶ را در شهرک شهید کشوری در دست اجرا داریم که آغاز عملیات مجدد تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.

مجیری با اشاره به اینکه ۲۵ رسته توسط هیأت وزیران مشخص شده که باید از شهر خارج شوند، تصریح کرد: در این موضوع وزارت صمت و شرکت شهرک‌ها موظف به تأمین زمین برای شهرداری هستند، رئیس کارگروه فرماندار و دبیری بر عهده شهرداری است اما نیاز است تا سایر اعضای کارگروه نیز جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان از افتتاح اولین کلینیک خودرو در خیابان شهید بهشتی (شاپور قدیم) خبر داد و گفت: ساخت دومین کلینیک خودرو نیز در سپاهان‌شهر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی، بیان داشت: طبق گفته مسؤولان گمرک ظرفیت بسیار خوبی را ایجاد کرده و به دنبال صادرات گل سرشاخه و ماهیان و پرندگان زینتی از این طریق هستند.

مجیری با اشاره به ساخت شهرک طلا در شهرک صنعتی جی، افزود: کارگاه‌های تولیدی، صنایع‌دستی پرمخاطره و فروشندگان لوازم خانگی باید از محدوده بافت تاریخی خارج شوند تا نقش‌جهان نفس بکشد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان با تأکید بر اینکه در سال ۹۹ حمایت از اصناف باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: ساخت شهرک امیرکبیر ۲ را پیگیری خواهیم کرد چراکه تعداد کارگاه‌ها در شهرک امیرکبیر رو به اتمام است.

وی با اشاره به وضعیت خیابان بعثت بیان کرد: در این خیابان صحنه‌های خوبی را نمی‌بینیم و صنوف باید به خیابان حبیب‌آباد منتقل شوند.

مجیری تصریح کرد: ون کافه‌ها شغل‌هایی هستند که اغذیه‌فروشی می‌کنند و پس از مصوبه شورای شهر به دنبال کسب مجوزها برای ساماندهی فعالیت این صنوف هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تصور می‌کردم خبرنگاران از نجومی‌بگیران هستند اما با دشواری‌های این شغل آشنا شدم و تلاش خواهم کرد تا تسهیلاتی برای خبرنگاران در استفاده از بازارهای روز کوثر فراهم کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول