اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای تعزیه در محرم منوط به اخذ مجوز از شورای پدافند زیستی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: اجرای تعزیه در ایام محرم را منوط به اخذ مجوز از شورای پدافند زیستی شهرستان است که در صورت وضعیت سفید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

اجرای تعزیه در محرم منوط به اخذ مجوز از شورای پدافند زیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، احمد جوانمرد ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات تعزیه در روستای تاریخی چلسبان از توابع بخش خرقان اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا اشاعه فریضه امر به معروف و‌نهی از منکر است که احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت در تمام اقشار، خود بزرگ‌ترین معروف است.

وی تصریح کرد: هنرمندان جوان با احترام به سن و کسوت تعزیه‌خوانان قدیمی موجبات رشد و تعالی این هنر را بویژه در منطقه فراهم خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه با اشاره به تعزیه‌خیز بودن روستای چلسبان و روستاهای همجوار، افزود: حفظ و نگهداری هنرهای سنتی و قدیمی همچون آثار و بناهای قدیمی و تاریخی ضروری به نظر می‌رسد و حمایت از هنر و هنرمندان مناطقی که دارای سابقه و تاریخی در زمینه‌های مختلف هنری هستند در اولویت برنامه‌های این اداره است.

جوانمرد ایجاد مودت و همدلی میان هنرمندان تعزیه را مهم‌ترین اصل اخلاقی در اجرای هنر مذهبی و مردمی تعزیه دانست و ابراز امیدواری کرد با رعایت اخلاق و موازین اسلامی شاهد رشد و تعالی روزافزون این هنر در شهرستان باشیم.
وی اجرای تعزیه در ایام محرم را منوط به اخذ مجوز از شورای پدافند زیستی شهرستان دانست که در صورت وضعیت سفید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.
دراین نشست آقایان احمری، ترابی و بیدار به عنوان هیات امناء گروه تعزیه خوانی روستای چلسبان تعیین شدند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول