اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله هوایی جنگنده‌های «حفتر» به پایگاه دولت وفاق ملی لیبی

جنگنده‌های ارتش شرق لیبی فرودگاه نظامی تحت کنترل نیروهای دولت وفاق ملی و ترکیه را در شهر مصراته هدف قرار دادند.

حمله هوایی جنگنده‌های «حفتر» به پایگاه دولت وفاق ملی لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابعی در دولت شرق لیبی (دولت طـُبرُق) گفتند که جنگنده‌های ارتش تحت امر این دولت به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای ترکیه حمله کرده‌اند.

به گزارش وبگاه «دفنس‌»، این منابع امروز سه‌شنبه گفتند که جنگنده‌های ارتش تحت امر دولت طبرق (حامی ژنرال خلیفه حفتر) طی شب گذشته فرودگاه «مِصراته» (غرب لیبی) را هدف حملات خود قرار داده که بر اثر آن، شش انفجار در این پایگاه رخ داده است.

منابع مذکور مدعی شدند که در این حملات، بالگردهای ترکیه، آشیانه پهپادها و یک هواپیمای باری نظامی که از ترکیه به لیبی سلاح حمل می‌کرد، هدف قرار گرفته‌اند و «خسارت‌های بسیار جدی» به نیروهای ترکیه و دولت وفاق وارد شده است.

دولت وفاق ملی لیبی این حملات را تأیید کرده ولی گفته است که این حملات نامعلوم بوده و به احتمال زیاد از نقطه دوری صورت گرفته است چرا که پرنده‌های مهاجم با چشم قابل رؤیت نبوده‌اند. پیشتر جنگنده‌ ناشناس فرودگاه هوایی «الوَطیه» را در غرب لیبی هدف قرار داده بودند. مقامات غیر رسمی امارات بدون برعهده گرفتن مسئولیت این حمله گفته بودند، «یک کشور عربی به نیابت از همه عرب‌ها، درس خوبی به ترکیه داد».

لیبی در سایه نبود دولت مرکزی مقتدر، شاهد دو دستگی و روی‌ کار آمدن دو دولت متخاصم است که هر کدام ارتش و پارلمان دارد؛ دولت وفاق ملی که بر اساس توافق الصخیرات تشکیل شده و حمایت سیاسی و نظامی ترکیه، قطر و حمایت سیاسی ایتالیا را دارد؛ در مقابل این دولت، دولت طبرق است که حمایت مصر، فرانسه، عربستان سعودی و امارات را دارد.

بازگشایی فرودگاه بین‌المللی طرابلس بعد از یک سال

از شهر طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی نیز خبر می‌رسد که فرودگاه بین‌المللی «مُعیتیقه» این شهر از یکشنبه هفته آینده پروازهای خود به خارج از لیبی را از سر خواهد گرفت. این فرودگاه طی بیش از یک سال گذشته بر اثر حملات نیروهای وابسته به حفتر، تعطیل شده بود و در برخی مقاطع، به دست این نیروها افتاده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول