اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و شمال غرب/وزش باد شدید در پایتخت و برخی شهرها

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر، دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

افزایش دما تا 10 درجه در سواحل خزر و شمال غرب/وزش باد شدید در پایتخت و برخی شهرها

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، بیان کرد: امروز و فردا در سواحل خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال غرب کشور، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و این شرایط در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات شرق هرمزگان، شرق فارس و جنوب غرب کرمان حاکم است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در شمال زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال غرب هرمزگان همچنین سواحل خزر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در دریای خزر و از امروز تا اوایل هفته آینده شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: روز چهارشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه در مرکز و شرق خلیج فارس افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر پیش‌بینی می‌شود ‌و موجب متلاطم و مواج شدن دریا می‌شود.

‌وی گفت: روز شنبه 18 مرداد در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز‌ پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناور های سبک پیش‌بینی و توصیه می‌شود ممانعت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات هرمزگان، سواحل خزر، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

گودرزی بیان کرد: امروز و فردا در بخش‌هایی از نیمه شمالی کشور و سواحل شمالی دما ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه ۱۶ مرداد در شمال غرب و از جمعه ۱۷ مرداد تا اوایل هفته آینده ‌در شمال غرب و سواحل خزر دما ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

وی گفت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب و همچنین فردا در مناطقی نظیر جنوب تهران، جنوب سمنان، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی وزش باد افزایش می یابد که می تواند به بروز گرد و خاک بیانجامد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید است که با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 14 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است.

گودرزی گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۸ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول