اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مقامات بانک مرکزی فدرال به دنبال کمک های بیشتر برای نجات اقتصاد آمریکا

مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا شب گذشته اعلام کردند موج دوم شیوع ویروس کرونا باعث شده تا برای نجات اقتصاد این کشور به اجرای سیاست های اقتصادی بیشتر نیاز شود.

مقامات بانک مرکزی فدرال به دنبال کمک های بیشتر برای نجات اقتصاد آمریکا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل ازرویترز، مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا شب گذشته اعلام کردند اقتصاد این کشوربرای نجات خود به خاطر گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا به افزایش هزینه کرد دولتی در راستای کمک به خانوارها و شرکت ها و همچنین گسترش استفاده از ماسک برای کنترل ویروس کرونا نیاز دارد.

در حالی این موضوع از سوی مقامات بانکی آمریکا مطرح می شود که نمایندگان مجلس این کشور و دولت آمریکا، مذاکرات خود برای اجرای بسته های کمک اقتصادی بیشتر را آغاز کرده اند.

روز جمعه طرح کمک مالی به افراد بیکار شده در آمریکا منقضی خواهد شد و بخشی از مذاکرات مربوط به تمدید اجرای این طرح است.

چارلز اوانز، رئیس بانک مرکزی فدرال ایالات شیکاکو، می گوید توپ حالا در زمینه کنگره است.

وی تاکید کرد سیاست های پولی پایه و اساس چشم انداز اقتصادی بهتر، روند قوی تر بهبود اوضاع، پایین آوردن نرخ بیکاری، بازگرداندن مردم به سر کار به شکل ایمن، و نهایتا بازگشایی مدارس است.

اوانز تاکید کرد بدون کمک های بیشتر دولتی شاهد گسترش مشکل در بخش تقاضا خواهیم بود و یا به عبارتی دیگر ممکن است مردم روند خرید خود را متوقف کرده و این مسئله به شدت اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

توماس بارکین، رئیس کل بانک مرکزی ایالت ریچموند، هم گفت قطع سریع کمک ها برای مردم و شرکت ها اقدام به شدت مخربی برای روند کنونی اقتصاد آمریکا به شمار می رود. 

علیرغم تلاش مقامات بانکی آمریکا برای فعال کردن بسته های کمک اقتصادی بیشتر، اما به نظر می رسد جمهوری خواهان در نظام آمریکا تمایلی به تصویب کمک ها از سه تریلیون دلاری که تا کنون هزینه شده است ندارند.

بارکین می گوید مشکل آنجاست که شرایط از آن زمان خیلی بدتر شده است.

وی گفت 4 ماه پیش زمانی که ما نخستین بسته کمک اقتصادی را فعال کردیم فکر می کردیم که ما با یک چاله کوچک روبرو شده ایم و این بسته کمک اقتصادی مانند درپوش روی این چاله را پوشانده و ما می توانیم از آن عبور کنیم.

اما حالا با بدتر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا این چاله به یک چاه تبدیل شده و نیازمند درپوش به مراتب بزرگتری است.

البته برخی بانکداران آمریکایی نظیر رابرت کاپلان، رئیس کل بانک مرکزی فدرال دالاس، و جیمز بولارد، رئیس کل بانک مرکزی فدرال سنت لوئیس، نظر دیگری دارند.

کاپلان معتقد است پرداخت پول هفتگی بیشتر به افراد بیکار شده استخدام آنها توسط شرکت ها را مشکل تر می کند و بولارد هم تاکید می کند که تلاش های انجام شده برای کمک به شرکت ها و خانوارهای آمریکایی برای عبور از بحران، انجام شده است و احتمالا وی معتقد است دیگر نیازی به اجرای سیاست های کمک اقتصادی بیشتر نیست.

کاپلان طی مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا افزایش کمک به افراد بیکار شده آنها را از استخدام مجدد بازمی دارد، گفت ما مطالعاتی را در این زمینه صورت داده ایم و وظیفه خود را انجام داده ایم. آمارها خیلی این مسئله را نشان نمی دهند اما من به شما می گویم که شرکت ها چنین نظری دارند.

به اعتقاد کاپلان اجرای این سیاست ها اگرچه باعث شده شرکت ها برای استخدام نیرو شرایط سخت تری داشته باشند اما در عین حال به افزایش مصرف و در نتیجه ایجاد اشتغال منجر شده و به طور کلی برای اقتصاد آمریکا اثر مثبت داشته است.

این مقام آمریکایی همچنین با نظر رئیس کل بانک مرکزی فدرال مینیاپولیس که گفته بود اقتصاد آمریکا باید 4 تا 6 هفته دیگر تعطیل شود تا شیوع کرونا کنترل شود، مخالف است.

به اعتقاد کاپلان پوشیدن گسترده ماسک می تواند از انتقال ویروس  جلوگیری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول