اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و اعتصاب غذای اسرا در زندان رژیم صهیونیستی

نظامیان صهیونیست امروز با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری و همچنین شهر قدس شماری از جوانان فلسطینی از جمله یک دختر جوان را بازداشت کردند، در همین حال اسرای فلسطینی در یک زندان رژیم صهیونیستی هم اعتصاب غذا کرده‌اند.

بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و اعتصاب غذای اسرا در زندان رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم اشغالگر با پایان تعطیلات عید قربان در سرزمین‌های فلسطینی حملات خود را به مناطق کرانه باختری شدت بخشیده و چند شهروند از جمله یک دختر جوان را بازداشت کردند.

به  گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، امروز سه جوان فلسطینی اهل شهرک عوریف از توابع شهر نابلس در شمال کرانه باختری بازداشت شدند که یکی از آنها «احمد شحاده» آزاده فلسطینی است که هفت سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر برده بود.

نظامیان صهیونیستی همچنین با حمله به اردوگاه «جنین» در شمال کرانه باختری دو جوان دیگر فلسطینی را بازداشت کردند. روستای عرانه در شرق جنین هم شاهد حمله نظامیان صهیونیستی بود که در آنجا هم یک جوان دیگر بازداشت شد در شهر قلقیلیه هم یک جوان فلسطینی بازداشت شد.

نظامیان اشغالگر همچنین با حمله به شهرک البیره رام الله، یک دختر 28 ساله را با حمله به منزل خانواده‌اش ربوده و با خود به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

در این منطقه نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی درگیر شدند و در جواب پرتاب سنگ از سوی فلسطینی‌ها به سوی آنها گاز اشک آور و منور پرتاب کردند.

واحدی از نظامیان صهیونیست هم امروز به مقر خدمات نظامی در حی البالوع در شمال رام الله حمله کردند تا یکی از افسران امنیتی را دستگیر کنند که موفق نشدند.

دستگاه‌های امنیتی فلسطینی به منظور اعلام مخالفت با طرح الحاق هر گونه هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را متوقف کرده‌اند.

در اردوگاه «عقبه جبر» در شهر اریحا در شرق کرانه باختری هم امروز دو جوان از جمله هماهنگ کننده جنبش جوانان دانشجوی دانشگاه قدس بازداشت شدند. در شهرک «بیت امر» شهر الخلیل نیز یک جوان دیگر فلسطینی بازداشت شد.
در شهر قدس اشغالی هم نظامیان صهیونیست امروز یک جوان را بازداشت کردند. روز گذشته هم چندین جوان دیگر فلسطینی در این شهر بازداشت شد.

اعتصاب غذای اسرا

از سوی دیگر همه اسرای بازداشتگاه «حواره» در اعتراض به بدرفتاری مسئولین زندان‌های رژیم اشغالگر با آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

کمیته امور اسرا و آزاده های فلسطینی اعلام کرد که اسرای بازداشتگاه حواره دو روزی است که اعتصاب غذا کرده‌اند. آنها به کمبود شدید مایحتاج شخصی برای نظافت اعم از اقلام بهداشتی و همچنین کیفیت بسیار بد غذای زندان، نبود آب سرد کن و روشن نشدن کولرها در هوای گرم تابستان ،محروم بودن اسرا از زمان قانونی هواخوری و اهمال پزشکی نسبت به اسرای بیمار اعتراض دارند.

این کمیته گفت اسرای بازداشتگاه حواره که تعدادشان بالغ بر ۳۰ اسیر است تهدید کرده‌اند اگر طی روزهای آتی اوضاع معیشتی و بازداشت آنها بهبود نیابد از نوشیدن آب هم اعتصاب می‌کنند.

این اسرا از صلیب سرخ جهانی خواستند از بازداشتگاه آنها دیدن کند و از همه نهادهای حقوقی هم خواستند اسرائیل را از ادامه سیاست‌هایش در بدرفتاری با زندانیان بازدارد.

مسئولین زندان عسقلان هم ابوعرام اسیر فلسطینی را که از روزها پیش اعتصاب غذا کرده به منظور وادار کردن آن به ترک اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل کردند.

این اسیر فلسطینی که از سال ۲۰۰۲ در زندان رژیم صهیونیستی به سر می برد و محکوم به حبس ابد شده به دلیل درخواست برای ملاقات با فرزندش که او هم در بازداشت است به کارزار نبرد با معده های خالی پیوسته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول