اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است/ برپایی ۲۴ جشن همزمان با روز مباهله

در نشست ستاد ملی بزرگداشت مباهله به اهمیت این روز و برپایی ۲۴ جشن در ۲۴ نقطه شهر تهران اشاره شد.

مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است/ برپایی ۲۴ جشن همزمان با روز مباهله

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، نشست بزرگداشت واقعه عظیم مباهله امروز ۱۴ مرداد در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است

در این نشست، علی انسانی، شاعر آیینی کشورمان با بیان اینکه چند سالی است که مناسبت‌های خاص شیعیان به ویژه عید غدیر تبلیغ می‌شود، اظهار داشت: امسال به سفارش علما قرار شد تا در روز عید مردم تا جایی توان دارند سر سفره امیرالمؤمنین (ع) میهمان باشند.

وی افزود: مباهله انرژی هسته‌ای شیعه است، چرا که امام رضا (ع) می‌فرمایند بزرگترین فضیلت پدرم در مباهله است.اما متاسفانه این روز بزرگ در ایران کمرنگ شده است.

انسانی با بیان اینکه به لطف امام علی (ع) هر سال علما در این طرح ما را یاری کردند، خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های متنوعی برای ایام مباهله داشتیم، اما گویا ویروس منحوس محبوس کرده، نگذاشت تا آنطور که برنامه‌ریزی کردیم، پیش رویم و بتوانیم این روز بافضیلت را گرامی داریم.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه حضرت آقا روز‌ مباهله را بزرگترین فضیلت دهه آخر ذی الحجه دانستند، تصریح کرد: بعد از عید غدیر ۶ روز تا مباهله است اما متاسفانه برخی بعد از عید غدیر به استقبال محرم می‌روند.

انسانی به برنامه روز مباهله امسال اشاره کرد و گفت: قرار است در هر میدانی بنری با موضوع مباهله نصب شود و زیر آن نیز روزشمار مباهله قرارداده شود.

ستاد مباهله وابسته به هیچ نهاد و ارگانی نیست

در ادامه نیز علی احرابی، دبیر ستاد مباهله با بیان اینکه یکی از مهمترین کارگروه‌های ما تولید محتوا است، اظهار داشت: بعد از روز غدیر بسیاری به استقبال محرم می‌روند و از مباهله و ایام آن غافل می‌شوند. بر همین اساس ما سعی کردیم در حوزه‌های مختلف تولید محتوا داشته باشیم تا روز ‌مباهله را به خوبی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما به هیچ ارگان و‌سازمانی وابسته نیستیم و تمامی هزینه‌ها توسط خیران و‌مردم صورت می‌گیرد، افزود:‌از توفیقات ستاد مباهله این بود که امسال با ستاد ائمه جمعه استان تهران و شهرداری جلساتی داشتند تا فضای شهر تهران در ایام مباهله رنگ‌و بویی دیگر بگیرد.

علی خانزاده، دبیر کارگروه محتوای دیجیتال ستاد ملی بزرگداشت مباهله اظهار داشت: مباهله در فضای مجازی مغفول واقع شده است که امسال با شیوع کرونا و عدم برپایی تجمعات به دستور ستاد مبارزه با کرونا، تصمیم گرفتیم پویش تولید محتوای دیجیتال با موضوع مباهله را راه‌اندازی کنیم.

وی از انتشار ‌فراخوان مسابقه مباهله خبر داد و افزود: هر کسی می‌تواند از طریق فضای مجازی با تولید محتوای دیجیتال در حوزه‌های «فیلم» در قالب‌های فیلم کوتاه و‌موشن گرافی و پویانمایی، «صوت» در قالب‌های مداحی، پادکست و سخنرانی و همچنین «عکس» در قالب‌های عکس‌نوشته و‌ اینفوگرافی و انتشار آن با هشتگهای «مباهله»، «مباهله مباهات پیامبر» و‌ «مباهله روز شکوه اسلام» با ما در فضای مجازی همراه شود و در مسابقه شرکت کند.

چاپ کتابی با محتوای مباهله/ سایت مباهله راه‌اندازی شد

محمد مهدی مفیدی، دبیر کارگروه محتوا ستاد ملی مباهله نیز با بیان اینکه ابتدا فعالیت ما در موضوع مباهله با دست خالی بود، گفت: وقتی شروع به تولید محتوا کردیم،درباره غدیر و فضایل امام علی (ع) مکتوباتی وجود داشت؛ اما درباره مباهله منابع بسیار محدود بود. بر همین اساس سعی در جمع آوری منابع و تولید محتوا کردیم که یکی نتایج آن چاپ کتابی با این‌موضوع بود.

وی با بیان اینکه  کتاب شعری نیز به همت علی انسانی جمع آوری و‌نهایی شد، گفت: دعای مباهله و‌دانشنامه مباهله نیز از دیگر محتواهای جمع آوری شده توسط ستاد مباهله به شمار می‌رود.

مفیدی از راه‌اندازی سایت مباهله خبر داد و افزود: تلاش شده محتوای لازم در این سایت همچون کتاب، پایان‌نامه و ‌تولیدات مولتی مدیا قرار داده شود تا مردم با این روز بافضیلت آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آلبوم‌صوتی «روزی که مهر و ماه یکی شد» نیز در حال تکمیل است که به زودی منتشر می‌شود، اظهار داشت: در ایام مباهله، مسابقه‌ای نیز برای ‌کودکان زیر ۷ سال برپا می‌شود که به ۵۰۰ نفر اولی که فایل تلاوت آیه مباهله را ارسال کنند، جوایزی اعطا می‌شود. همچنین تیزر این مسابقه از سوی شبکه امید و شبکه کودک نیز پخش خواهد شد.

مفیدی با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی مباهله نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: آزمون آنلاینی نیز با موضوع کتاب مباهله برپا می‌شود و به ۱۰ نفر اول ۵۰۰ هزار تومان تقدیم می‌شود.

یوسف بالو، دبیر کمیته فضاسازی شهری ستاد مباهله نیز با بیان اینکه شهرداری تهران نیز برای این روز بافضیلت برنامه‌ریزی کرده است، گفت: ۲۴ جشن در ۲۴ نقطه تهران برپا می‌شود که این برنامه ۲۴ مرداد با  رعایت پروتکل‌ها در فضای باز در حد یک ساعت با حضور سخنران و مداح‌و‌شاعران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول