اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار درباره شگرد جدید مجرمان سایبری با درخواست کمک مالی

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره شگرد جدید مجرمان سایبری با درخواست کمک مالی هشدار داد.

هشدار درباره شگرد جدید مجرمان سایبری با درخواست کمک مالی

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بسیاری از تقاضاها و درخواست‌های شهروندان از یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و بدون آنکه شهروندان رو در رو همدیگر را ملاقات و یا تماس بگیرند، تقاضا و درخواست خود را از دوست، آشنا و بستگان از طریق همین پل ارتباطی انجام می‌دهند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: تقاضای واریز وجه به عنوان قرض یکی از مهمترین درخواست‌های کاربران از یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی است که همین امر باعث شده تا مجرمان و کلاهبرداران سایبری از این امر سوء‌ استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا مجرمان در تلاشند، از شهروندان در قالب دوست و آشنا برای دریافت قرض در شبکه‌های اجتماعی سوء استفاده کنند.
آدینه‌لو ادامه داد: مجرمان سایبری با کمی وقت گذاشتن و مهندسی اجتماعی به راحتی به صفحات شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز یافته و در پی این دسترسی غیر مجاز برای دوستان و آشنایان درخواست کمک مالی می‌فرستند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان تصریح کرد: راستی آزمایی هرگونه پیام درخواست کمک مالی از سوی دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت است.

آدینه‌لو گفت: پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات و آسیب‌های پیش رو همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی به هنگام به تمامی افراد در راستای تهدیدات پیش روی فضای مجازی، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف در جامعه کند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول