اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرصت یک ‌ماهه‌ به بانک‌ها برای تعیین تکلیف تسهیلات رونق تولید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند با تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه رفع موانع تولید حداکثر ظرف یک ماه موافقت و یا دلایل مخالفت خود را ارائه کنند.

فرصت یک ‌ماهه‌ به بانک‌ها برای تعیین تکلیف تسهیلات رونق تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جمع مدیران اقتصادی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری با اشاره به تشکیل هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی استان سمنان اظهار کرد: به استناد تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، خبرگان بانکی استان با پیشنهاد استاندار و با حکم رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی گفت: بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های حمایتی موظف هستند با تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حداکثر ظرف یک ماه موافقت و یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوطه به هیأت خبرگان بانکی استان ارائه کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه تصمیمات کارشناسی و مستدل این هیأت بر اساس قوانین و مقررات لازم‌الاجرا است، تصریح کرد: هیأت خبرگان بانکی استان سمنان موظف است دلایل و مستندات بانک‌ها برای استنکاف از پرداخت تسهیلات یا موارد امهال را که مورد تصویب کارگروه تسهیل است، بررسی و در مورد آن اظهارنظر کنند.

خجسته‌پور با اشاره به استقرار دبیرخانه هیأت خبرگان بانکی و اقتصادی استان سمنان در محل دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: لازم است تا دبیرخانه کارگروه تسهیل با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی تخصصی، پرونده‌های تسهیلاتی و امهال را که از سوی بانک برگشت داده شده، بررسی و مواردی که موجب مخالفت بانک قرار گرفته است را برای بررسی توسط هیأت خبرگان بانکی به دبیرخانه این هیأت ارسال کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول