اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پاسداشت شهدای قیام مشروطه در شهرری

جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور بر سر مزار ستارخان، شیخ محمد خیابانی و آیت الله طباطبائی در شهرری، یاد مبارزان قیام مشروطه را گرامی داشتند.

پاسداشت شهدای قیام مشروطه در شهرری

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، عصر امروز آئین پاسداشت شهدای قیام مشروطه به مناسبت روز ۱۴  مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار سردار ملی ستارخان، شیخ محمد خیابانی و آیت الله طباطبائی ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، یاد فعالان نهضت مشروطه را گرامی داشتند. 

محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن پاسداشت مبارزان انقلاب مشروطه گفت: جنبش مشروطیت از رویدادهای مهم و تأثیرگذار در تاریخ تحولات سیاسی ایران محسوب می‌شود و اثرات این رویداد در زندگی فرهنگی و سیاسی مردم، از سایر حوادثی که تا آن تاریخ در کشورمان پدید آمده بود، عمیق‌تر بوده است.

وی تصریح کرد: در آن سال‌ها مفاهیمی چون آزادی خواهی، عدالت طلبی، دیکتاتور ستیزی هدف مبارزان بود و با توجه به عهدشکنی پادشاهان قاجار، شخصیت‌های مبارز و برجسته‌ای هم‌چون ستارخان «سردار ملی» و باقرخان «سالار ملی» رهبری جنبش مردمی مشروطه را در دست گرفته و منجی انقلاب مشروطه شدند.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران نیز با گرامیداشت مبارزان نهضت مشروطه گفت: مشروطه یکی از جنبش‌های مهم در تحولات تاریخ کشور ما است اما سران این قیام نیاز به گفت‌وگو داشتند و آن‌چه باعث شد مشروطه دچار آسیب شود نگاه حذفی و خودمحورانه بود که از نتایج آن به توپ بسته شدن مجلس بود.

وی با تأکید بر هم اندیشی و اهمیت و ضرورت آن، ادامه داد: امروز هم به شدت نیاز به گفت‌وگو داریم چرا که همیشه بهتر از ابزار قهری نتیجه می‌دهد و جامعه با هم‌اندیشی و صحبت رنگ سلامت می‌بیند. 

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ نیز ضمن تبریک بزرگداشت این روز تاریخی اظهار کرد: پتانسیل‌های هویت بخشی موجود در شهر تاریخی ری زیاد است و هویت تاریخی مذهبی و شخصیت‌های شاخص مدفون در ری که از افتخارات ملی این کشور هستند از جمله عوامل هویت بخش این شهر به شمار می‌روند.

وی ضمن گرامیداشت ایثار و از جان گذشتگی تمامی آزادی‌خواهان اعصار گذشته، بیان کرد: در این مقطع زمانی کشور نیازمند رجوع به ریشه‌های هویتی خود و ایجاد وحدت ملی است و باید با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در شرایط خاص کنونی، مقاومت جامعه را بالا برد و عاملی باشند که از بحران‌های موجود گذر کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول