اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا بر حمایت از رهبر معارضان ونزوئلا تأکید کرد

یک مقام ارشد دولت آمریکا بر حمایت واشنگتن از رهبر معارضان دولت ونزوئلا تأکید کرد.

آمریکا بر حمایت از رهبر معارضان ونزوئلا تأکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات دولت آمریکا روز سه شنبه گفت این کشور کماکان از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خود خوانده ونزوئلا حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا گفت که دولت ایالات متحده حمایت از خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را ادامه میدهد. این مقام آمریکایی همچنین گفت که انتظار دارد  کشورهای دیگر نیز  به حمایت  از گوایدو به عنوان رئیس جمهور این کشور  بعد از شروع انتخابات سراسری در ونزوئلا که قرار است 6 دسامبر (یکشنبه 16 آذر) برگزار شود، ادامه دهند.

الیوت آبرامز با حضور در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد که واشنگتن انتخابات سراسری در ونزوئلا را به رسمیت نمیشناسد. وی همچنین از رایزنیها با حدود 60 کشور برای تداوم حمایت از خوان گوایدو خبر داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  چندی قبل در یک مصاحبه با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را «رئیس‌جمهور منتخب» این کشور توصیف کرد. وی که در مصاحبه با  شبکه اسپانیولی زبان وابسته به «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، همچنین اعلام کرد: «در رابطه با ونزوئلا یک اتفاق حادث خواهد شد.» (جزئیات بیشتر)

دولت ترامپ در ماههای گذشته برای فشار وارد کردن به دولت قانونی«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و قطع صادرات نفتی این کشور، تحریمهایی را بر بخشهای اقتصادی، تجاری و حمل و نقل از جمله خطوط کشتیرانی ونزوئلا اعمال کرده است. مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی نیکلاس مادورو به عاملی برای سرخوردگی کاخ سفید منجر شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول