اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عدم نظارت بر ورودی‌ها تنها دلیل وجود اختلاف در عملکرد شوراها

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از برنامه مجلس برای نظارت دقیق بر ورودی شوراها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شوراها باید بازوهای نظارت بر شهرداری و شهر بوده و باید به‌جای کارهای اجرایی بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند.

عدم نظارت بر ورودی‌ها تنها دلیل وجود اختلاف در عملکرد شوراها

رسول فرخی میکال شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ارائه کیفیت خدمات شهری بسیار وابسته به عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر بستگی است، اظهار کرد: مسئله شوراها یکی از مهمترین مسائل در جمهوری اسلامی است که مربوط به مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی بوده و مردم از طریق انتخاب اعضا شورا به عملکرد عمرانی شهر نظارت دارند.

وی شورای اسلامی را شورای شهرداری دانست و گفت: شوراها امروز شورای شهرداری هستند نه مدیریت شهری لذا زمانی شورای مدیریت شهری تحقق پیدا می‌کند که تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه اجرایی در دست شورا باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق در ورودی اعضا شورا در انتخابات بیان کرد: اعضا شورای شهر در تمامی نقاط کشور انتخاب مردم بوده و برای ما قابل‌احترام هستند ولی در ورودی اعضا شورا به انتخابات نظارت کافی وجود نداشته و همین امر سبب شد تا شوراها نتوانند انتظارات ما را در خصوص نظارت بر عملکرد شهرداری برآورده کنند.

فرخی از برنامه مجلس برای نظارت دقیق بر ورودی شوراها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: شوراها باید بازوهای نظارت بر شهرداری و شهر بوده و باید به‌جای کارهای اجرایی بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند لذا برای تحقق این امر باید بر ورودی شورا نظارت دقیقی وجود داشته باشد تا افراد دارای تخصص به شورا راه یابند.

وی با اشاره به دلایل اختلافات شدید در بعضی از شوراهای شهر در استان گیلان تصریح کرد: اخیراً در شوراهای شهر استان گیلان و حتی کشور شاهد فساد مالی و اختلاف نظر شدید بین اعضا شورا بوده و حتی بعضی از شوراها تا مرز انحلال رفتند که تنها دلیل ورود افراد غیرمتخصص به شوراها بوده و تا زمانی نظارت‌ها دقیق نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم را محکوم به موفقیت دانست و گفت: مردم از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار موفقیت و مبارزه با فساد را دارند ولی برای مبارزه با فساد تدوین درست سیستم مدیریت شهری است که مجلس در این خصوص برنامه دقیقی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول