اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سیل همدلی موکب‌های حسینی در کمک‌های مومنانه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: باتوجه به اینکه در ایام محرم همه ساله شاید چندین میلیارد تومان هزینه اطعام‌دهی باشد درصورت همدلی و هماهنگی اگر در بحث کمک‌های مومنانه درنظر گرفته شود فوق‌العاده و چشمگیر خواهد بود.

سیل همدلی موکب‌های حسینی در کمک‌های مومنانه

هیئت همدلی| به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از زمانی‌که پای کرونا به جامعه ما باز شد خبرهای تلخ و ناگوار بسیاری شنیدیم که یادآوری هر کدام‌شان تلخ بود و هیچ‌گاه از ذهن‌مان پاک نخواهد شد اما این مهمان ناخوانده به همه ما ثابت کرد که هیچ‌گاه مردم ایران مهربانی و کمک به همنوع را در بدترین شرایط فراموش نخواهند کرد.

از سیل گرفته تا زلزله و اکنون کرونا مردم ما ثابت کردند و نشان دادند که چقدر پشت هم هستند و هیچ‌گاه همدلی و مهربانی را فراموش نکردند؛ در شرایط کرونایی هرجایی احساس کردند نیاز به وجودشان است از تولید ماسک گرفته تا تهیه اقلام و مایحتاج اساسی برای خانواد‌ه‌هایی که به نوعی متضرر شدند با تمام وجودشان وارد عمل شدند؛ در این مسیر از مرد و زن گرفته تا کوچک و بزرگ و پیر و جوان همه وارد میدان شدند.

محمدحسن اصغری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران که با کمک موکب‌هایی که برای باشکوه‌تر شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع) سر از پا نمی‌شناسند نیز در این زمینه کمک‌های قابل توجهی داشتند که در این زمینه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  از ۱۱ اسفند ماه سال گذشته ستاد موکب‌ها با همراهی 16 موکب برای خدمات‌دهی به کرونا بسیج شدند که توانستند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بحث تولید ماسک، دستکش، لباس بیمارستانی، مواد ضدعفونی و سایر کمک قابل توجهی داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به توزیع کمک‌های مومنانه توسط موکب‌ها طی سه مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: برای تهیه این کمک‌های مومنانه حدود 3میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مسؤول تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات سه ماموریت مهم شامل بازسازی حرم‌های ائمه معصومان، خدمات‌دهی به زائران اربعین و سوم کمک‌کار دولت‌مردان در بحران‌ها ازجمله زلزله، سیل و اکنون نیز کرونا است.

 اصغری به استقرار موکب‌ها در زلزله سرپل ذهاب، افزود: در این زمینه روزانه ۲هزار پرس غذای گرم توسط موکب‌ها طبخ و توزیع می‌شد.

وی بیان کرد: در بحث سیل در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان طی یک ماه 2میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان کمک‌ در بخش‌های تهیه مواد غذایی، پوشاک و نیاز روزانه داشتیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران ادامه داد: در سیل 4 استان در اسفند 97 و فروردین سال گذشته باتوجه به از بین رفتن جهیزیه، ۳۵ جهیزیه اهدا شد.

اصغری به تعمیر ۴۷ دستگاه منزل و ساخت هشت ساختمان و توزیع ۱۵۰هزار بسته البسه برای نیازمندان در چهار استان مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان، اظهار کرد: درحال حاضر در حال برنامه‌ریزی هستیم که تا در ماه‌های محرم و صفر نیز توزیع بسته‌های کمک مومنانه را داشتیم که در این زمینه تعداد موکب‌ها به 27 موکب افزایش یافت.

وی یادآور شد: در کنار همه این کمک‌ها، ساخت‌وسازها در عتبات عالیات ادامه دارد و  تعطیل نشده و طی ماه‌های اخیر یک میلیارد و 200 تومان کمک جمع‌آوری شده است ولی اولویت ما بحث کمک‌های مومنانه است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با تاکید بر اینکه تلاش ما این است در مرحله دوم برنامه‌ریزی بهتری برای کمک مومنانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در ایام محرم همه ساله شاید چندین میلیارد تومان هزینه اطعام‌دهی باشد درصورت همدلی و هماهنگی اگر در بحث کمک‌های مومنانه درنظر گرفته شود فوق‌العاده و چشمگیر خواهد بود.

انتهای پیام/86034/غ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول