اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فراموشی دردسرهای کرونایی در ساحل

روزهای پایانی تیر ماه امسال که شناگاه‌های مازندران تعطیل اعلام شد اما باز هم حضور مسافران در طرح‌های دریا ادامه دارد اما یک تفاوت داشت، آن هم در طول هفته ساحل خلوت و اما پایان هفته باز هم شلوغ است و خبری از وضعیت قرمز کرونایی در ساحل نیست.

فراموشی دردسرهای کرونایی در ساحل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ساحل مازندران هموار پُرطرفدار بوده و هست و سفر کردن به آن آن هم در فصل گرم سال موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

همواره مردم و مسافران علاقه‌مند به حضور در سواحل استان هستند اما از زمانی‌که بحث شیوع کرونا مطرح شد باتوجه به هشدارهای مسؤولان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید شد ولی از ماه خرداد طبق بررسی‌ها و گزارش‌ها کمتر کسی از ماسک در ساحل استفاده می‌کرد؛ گویا مردم حتی دردسرهای کرونایی را در ساحل فراموش می‌کردند و متاسفانه باوجود توصیه‌ها و هشدارها در ارتباط با وضعیت باز شاهد اجتماع و حضور گسترده خانواده‌ها در سواحل  بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بودیم و هستیم.

 

با ادامه روند صعودی کرونا و فراگیری آن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح دریا تعطیل شد و اما باتوجه به حضور مردم در شناگاه‌های مازندران بر حضور ناجیان در ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز و طرح‌های دریا تاکید شد.

از روزهای پایانی تیر ماه امسال که شناگاه‌های مازندران تعطیل اعلام شد اما باز هم حضور مسافران در طرح‌های دریا ادامه دارد باز هم  پایان هفته‌ها ساحل مازندران باز هم شلوغ است و خبری از وضعیت قرمز کرونایی در ساحل نیست.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: از آغاز طرح‌های دریا یعنی ابتدای خرداد ماه امسال بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساحل تاکید شد اما مردم توجهی به این مسائل نداشتند به طوری که اگر توجه داشتند که نباید شاهد حضور جمعیت انبوه در ساحل باشیم.

وی با اشاره به ادامه تعطیلی شناگاه‌های مازندران، افزود: درست است شناگاه‌ها تعطیل است اما ناجیان غریق در نقاط حادثه‌خیز و طرح‌های دریا حضور دارند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: این روزها پایان هفته‌ها ساحل شلوغ است ولی در طول هفته شاهد جمعیت کمی در ساحل هستیم که لازم است به توصیه‌ها توجه شود.

کریمیان با اشاره به نجات ۳۶۳ نفر از خطر غرق شدن طی بیش از ۷۰ روز گذشته، گفت: همچنین شاهد مرگ تلخ هفت تن در دریای مازندران بودیم که آخرین غریق نیز مربوط به ساحل محمودآباد بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از همه مردم این است که به توصیه‌های ناجیان غریق توجه کنند و با توجه به این مهم سلامت خود و خانواده را تضمین کنند.

این روزها باتوجه به اینکه مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اما شاهد انبوه حضور مسافران در ساحل هستیم که موضوع مهم این است توجهی هم به توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول