اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یک جوابیه و چند نکته درباره بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به وضعیت بخش ROP بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد جوابیه‌ای صادر کرد که اشاره به مهم‌ترین نکته و مشکل آن بخش را از قلم انداخته است.

یک جوابیه و چند نکته درباره بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جوابیه‌ای غیررسمی به مطلب اخیر منتشرشده درباره وضعیت رسیدگی و معاینه کودکان نارس در بخش ROP واکنش نشان داد.

در این مطلب آمده است؛ «تا قبل از راه‌اندازی واحد Rop  (معاینه چشم نوزادان) معاینه و درمان چشم نوزادان نارس فقط در مشهد امکان‌پذیر بود که با تلاش‌های بی‌وقفه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی این اقدام تحسین‌برانگیز انجام گرفت و جلوی اعزام سالانه ده‌ها نوزاد و طی مسافت ۲۵۰ کیلومتری بیماران به مشهد گرفته‌شده چراکه یکی از عوارض جدی برای نوزادان نارس طی همین مسافت جاده‌ای بود و با این اقدام از سرگردانی، رفت‌وآمد و اسکان خانواده‌ها به مشهد نیز کاسته شد.

نوبت‌دهی در این واحد در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته و به تعداد محدود و روزانه فقط به ۱۰ نفر نوبت داده می‌شود ولی بااین‌وجود به‌صورتی برنامه‌ریزی می‌شود که نوبت‌دهی کاملاً با دقت انجام‌شده و مدت انتظار در این واحد به حداقل برسد.

ویزیت بیماران در این واحد توسط پزشک فوق تخصص شبکیه انجام‌شده و تمامی پروتکل‌های پوششی و بهداشتی حین معاینه توسط پزشک و دستیارانش در این واحد کاملاً رعایت می‌شود و هیچ موردی از عدم رعایت تاکنون گزارش نشده است. به‌رغم وجود فرآیند نوبت‌دهی در این واحد، با توجه به اینکه بعضی از خانواده‌ها از راه دور به بیمارستان بنت‌الهدی مراجعه می‌کنند، زودتر یا دیرتر از ساعت مقرر در واحد حضور پیدا می‌کنند که این امر باعث ازدحام در واحد Rop شده است.

با توجه به انتظار بیماران برای اثربخشی قطره چشمی جهت معاینه‌ی چشم نوزاد خواه‌ناخواه خانواده‌ها باید زمانی را در واحد سپری کنند که این امر فرآیند عادی معاینه می‌باشد.»

این جوابیه در حالی صادرشده است که مهم‌ترین مشکل خانواده‌ها در فرآیند معاینه فرزندانشان یعنی کمبود فضای لازم در اجرای ROP هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است و تنها به برخی موارد حداقلی که آن‌هم از سوی مادران و حاضران در این محل بیان‌شده، پرداخته‌شده است.

گفتنی است براساس اظهارات مادران حاضر در بخش ROP بیمارستان بنت الهدی بجنورد، کمبود فضای معاینه‌ای و سالن انتظار برای افرادی که نوبت دریافت کرده‌اند، همراه با شیوع کرونا، ریسک ابتلا در میان نوزادان نارس و همچنین خانواده‌های همراه آنان را بسیار افزایش داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول