اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اجرای بی‌سروصدای طرح اشغال در کرانه باختری و قدس اشغالی

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که تل‌آویو 30 ساختمان متعلق به شهروندان فلسطینی را در منطقه «ج» در کرانه باختری و قدس شرقی طی دو هفته پایانی ماه جولای تخریب یا مصادره کرده است.

اجرای بی‌سروصدای طرح اشغال در کرانه باختری و قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد در گزارشی از تخریب ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان در قدس شرقی و کرانه باختری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، دفتر هماهنگی امور حقوق‌بشر سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی مکتوب در خصوص تخریب و مصادره ساختمان‌های متعلق به فلسطینیان اعلام کرد که این ساختمان‌ها به بهانه «عدم برخورداری از مجوز ساخت مقامات اسرائیلی» تخریب می‌شوند.

در این گزارش آمده است که عملیات تخریب ضمن واردن کردن خسارت به حدود ۱۴۰ نفر، باعث شده است ۲۵ شخص دیگر از منطقه مهاجرت کنند.

به گفته نهادهای حقوقی فلسطینی، بین‌المللی و اسرائیلی، رژیم صهیونیستی عمدا تعداد مجوزهای ساخت خود به شهروندان فلسطینی ساکن در قدس شرقی و مناطق «ج» در کرانه باختری را کاهش داده است.

منطقه «ج» که ۶۱ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، به طور کامل تحت کنترل امنیتی-اداری رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه مقاصد خود برای اشغال این منطقه را پنهان نکرده است.

مصادره مرکز کرونا

در گزارش یادشده با استناد به اظهارات شهرداری الخلیل اشاره شده است که پیشتر مقرر بوده، از یکی از ساختمان‌هایی که در تاریخ بیست و یکم ماه جولای بر بلدی‌های شهر الخلیل تخریب شد، به عنوان مرکز تشخیص ابتلا به ویروس کرونا استفاده شود.

در این بیانیه عنوان شده است که این ساختمان به همراه سه ساختمان دیگر در پی صدور فرمان نظامی شماره ۱۷۹۷ تخریب شده است. این فرمان اجازه می‌دهد که ساختمان‌های بدون مجوز طی ۹۶ ساعت از زمان ارسال اخطار، تخریب شوند.

یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی نیز، روز گذشته، دو دامداری را در جنوب کرانه باختری اشغالی به بهانه نداشتن مجوز تخریب کرد.

«احمد غزال» رئیس شورای روستای «کیسان» در استان بیت لحم در این خصوص گفت که یک گروه نظامی اسرائیلی به ورود ناگهانی به روستا به بهانه نداشتن مجوز، دو دامداری را تخریب کردند.

رژیم صهیونیستی اخیرا علاوه بر گسترش تجاوزات علیه فلسطینیان ساکن قدس و مسجدالاقصی، روند شهرک‌سازی در شهر قدس اشغالی را افزایش داده است.  

این رژیم همچنین به تازگی با ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در منطقه «E1» واقع در شرق قدس اشغالی موافقت کرده است. 

روز گذشته، «مصطفی البرغوثی» دبیر کل جبهه ابتکار ملی فلسطین نیز رو گذشته اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزار واحد صهیونیست‌نشین در منطقه « E1» آغاز عملی طرح اشغال اراضی کرانه باختری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول