اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دهقانکار: سامانه نقد کتاب راه‌اندازی می‌شود/ سهم خبرنگاران در آگاهی و دانایی جامعه

ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری فارس این روز را به خبرنگاران این رسانه تبریک گفت.

دهقانکار: سامانه نقد کتاب راه‌اندازی می‌شود/ سهم خبرنگاران در آگاهی و دانایی جامعه

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری فارس ضمن تبریک این روز  با خبرنگاران این رسانه به گفت‌وگو نشست.

وی در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران عضو مهمی از جامعه هستند که با جوهر قلمشان پیشرفت همه‌جانبه را در کشور شتاب می‌بخشند، گفت: خبرنگاران هم بشیر هستند و هم منذر؛ بنابراین باید نگاه انتقادی به مسائل داشته باشند؛ چراکه مدیران و مسئولان منزه از خطا نیستند و نگاه انتقادی می‌تواند آنها را متوجه «مسائل» کند. رسانه مانند معلم یک جامعه عمل می‌کند؛ چرا که جامعه گسترده‌ای مخاطب رسانه بوده و حرف رسانه برای آنان مسموع است. صدور بخشنامه و قانون خوب است، اما وقتی موضوعی گفتمان‌سازی شد و بدنه را همراه کرد قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در بخش دیگری از سخنان خود نقش رسانه را در اقناع و گفتمان‌سازی بسیار تاثیرگذار دانست. 

دهقانکار با تاکید بر اینکه همدلی و کمک رسانه‌ها ادغام موسسات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را رقم زد، گفت: امیدواریم با کمک رسانه‌ها خروجی و حلاوت این ادغام به مخاطب و طیف شاعر، نویسنده ناشر و کتابفروش چشانده شود.

وی به جایزه جلال آل احمد، کتاب سال و... اشاره کرد و ابراز داشت: ضمن حفظ اقدامات و خدمات گذشته برخی اقدامات را به اقتضائات روز برنامه‌ریزی کرده و انجام خواهیم داد.

دهقانکار در ادامه از تشکیل «سامانه نقد کتاب» خبر داد.

ایوب دهقانکار به مناسبت روز خبرنگار پیامی هم صادر کرده است که در ادامه می‌آید:

خبرنگاران حوزه کتاب در تمامی فرایندهای تولید کتاب از ایده و نوشتار تا چاپ و نشر، نمایش در ویترین کتابفروشی‌ها و استقبال مخاطبان از آن‌ها نقشی اثرگذار دارند و یاری‌رسان ناشران، کتابفروشان، نویسندگان، مترجمان، شاعران، مصصحان، تصویرگران و ویراستاران هستند تا مسیر رشد و تعالی کتاب در کشور هموار شود و نتیجه این‌همراهی، سهیم شدن و سهیم‌کردن دیگران در لذت کتاب‌خوانی، آگاهی و دانایی است.

اینجانب به نمایندگی از موسسه خانه‌ کتاب و ادبیات ایران، ضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات، از خبرنگاران حوزه کتاب که از داشته‌های فرهنگی این مرز و بوم پاسداری می‌کنند قدردانی می‌کنم و توفیق همه آنها را از خداوند متعال خواهانم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول