اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام شرایط برگزاری عزاداری محرم در آذربایجان‌شرقی/ عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعلام شرایط اتخاذ شده ستاد مبارزه با کرونای استان، گفت: با توجه به اینکه امکان رعایت پروتکل بهداشتی در بازار وجود نداشت، از این‌رو عزاداری بازار تعطیل است.

اعلام شرایط برگزاری عزاداری محرم در آذربایجان‌شرقی/ عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در تبریز، ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران این مجموعه از بخش‌های مختلف کار خبرگزاری بازدید کرده و روز خبرنگار را به اعضای تحریریه تبریک گفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان در خصوص تمهیدات عزاداری ماه محرم اظهار کرد: هر گونه مراسم عزاداری که برگزار می‌شود، باید مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی بگیرند که این مجوز در شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم حتما باید در فضای باز محصور شده برگزار شود، تصریح کرد: فضاهای باز محصور شده امکان کنترل فاصله‌گذاری را دارد که البته در این شرایط برای افرادی که جهت تماشای عزاداری هم می‌آیند، جایگاه با رعابت فاصله‌گذاری مشخص شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه عزاداری فقط در روزهای یک تا ۱۲ محرم خواهد بود، ادامه داد: میزان ساعت عزاداری فقط یک و نیم ساعت تعیین شده است و بیشتر از آن مجاز نیست.

وی با اشاره به سایر مصوبات ستاد از قبیل ممنوعیت پخش نذری و اجباری بودن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در محل مراسم، ادامه داد: هیات‌های زنجیرزنی هم باید از زنجیر شخصی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم در فضای مجازی به شرط یک چهارم ظرفیت آن محل امکان‌پذیر خواهد بود و پخش نذورات نیز به شرط بیرون‌بری است.

وی متذکر شد: عزاداری بازار تبریز که یکی از زیباترین عزاداری‌های استان است نیز به علت شیوع کرونا تعطیل خواهد بود زیرا در آن محل امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نداشت.

شعبانی با اشاره بر اینکه پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، بیشتر هیات‌های حسینی بیانیه صادر کردند، افزود: تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی تعطیل است ولی با رعایت این موارد بهداشتی هیچ عزاداری تعطیل نیست.

وی، عزاداری در خانه‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: نباید به خاطر این شرایط محدودیتی اقدام به پر کردن خانه‌ها به بهانه عزاداری کنیم زیرا باید فاصله یک و نیم متر و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه دعای عرفه امسال در چهار نقطه تبریز برگزار شد و کوچکترین مشکلی هم ایجاد نشد، بیان کرد:  مردم تبریز همه موارد بهداشتی را در دعای عرفه رعایت کردند و الحمدالله این مراسم در شرایط مطلوب برگزار شد.

وی اذعان داشت: قطعا مردم ایران در ماه محرم امسال نشان خواهند داد که ضمن رعایت نکات بهداشتی و توجه جدی به مسئله بحرانی کرونا به موضوعات هویتی هم اهمیت می‌دهند و همانند برتری که در کرونا در کل دنیا داشتند و به همگان روشن شد، در این روزها هم خواهند درخشید.

شعبانی افزود: همه دیدند که غربی‌ها چگونه به فروشگاه‌ها حمله کردند و افراد مسن خود را از چرخه درمان خارج کردند و ایران را هم دیدند که برای هموطن خود ماسک رایگان تولید کرد و احترام افراد مسن و بیمار جامعه را چگونه حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال هیات شاه حسین گویان مارالان اعلام کرده است که عزاداری نخواهد داشت و به جای آن، زندانی آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول