اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آموزش نیروهای متخصص و سازو کار داخلی مقابله با بحران ها پیش نیاز «شهر آماده»*

معاون منابع انسانی شهرداری تهران آموزش نیروهای متخصص و سازو کار داخلی مقابله با بحران ها پیش نیاز «شهر آماده» عنوان کرد.

آموزش نیروهای متخصص و سازو کار داخلی مقابله با بحران ها پیش نیاز «شهر آماده»*

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس ، حامد مظاهریان در بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان این ستاد به ویژه در شرایط بحران کنونی کرونا اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران یک مجموعه تخصصی با وظایف و مسئولیت های خطیر و حیاتی است که در هیچ شرایطی کار در آن متوقف ویا تعطیل نخواهد شد. باید بهره گیری از پتانسیل مجموعه شهرداری و با بالابردن توانمندی و آگاهی سازمانی نیروهای آن در اولویت برنامه های این ستاد قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: در شرایط عادی شهر نیز همواره باید آمادگی حفظ شود چرا که شهر تهران منطقه وقوع بحران های متعددی است. مسائل حاد و بحرانی روزمره وجود دارد و شاهد بودیم که اپیدمی کرونا شرایط معمولی شهر را چگونه تغییر داد.

وی، از شیوع کرونا به عنوان یک بحران واقعی در تمام جهان و از جمله ایران یاد کرد و گفت: شهرداری تهران نیز پیشگام مقابله با بحران کرونا و مقابله با اپیدمی آن شد و از همان ابتدا اقدامات بسیاری را در حوزه های مختلف خدمات شهری، نظافت شهر، آموزش نیروی انسانی، فرایندهای کاری و... در اماکن مختلف شهری در دستورکار قرار داد.

مظاهریان با بیان اینکه از فرصت غیرمنتظره کرونا باید برای برنامه ریزی برای آینده و اتخاذ تصمیمات به موقع و صحیح استفاده کنیم افزود: نقش ستاد بحران شهرداری تهران و مجموعه مدیریت شهری در آمادگی برای بحران، رعایت اصول تاب آوری و دوراندیشی بسیار استثنایی است.

وی با اشاره به قانون بحران اذعان داشت: بر اساس این قانون وظایف دستگاه ها مشخص شده است و اگر این را در دستورکار قراردهیم و برای هر کدام بودجه لازم را درنظر گرفته و مسئولیت را پیگیری کنیم و علاوه برآن در سایر بندها نیز بازبینی صورت گیرد تا در حوزه هایی مانند آموزش، سازو کارهای آمادگی برای بحران و... ضمن پیش بینی بودجه لازم، راهکارهای مدنظر برای ورود به حوزه عملیاتی نیز آماده شود.

مظاهریان، آمادگی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران را در حوزه آموزش مدیریت بحران اعلام کرد و گفت: می توان از ظرفیت های آموزشی دانشگاه های معتبر نیز به عنوان پشتوانه علمی این فرایند بهره ببریم و نیروهای مستعد را در این زمینه به صورت تخصصی آموزش دهیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم سازماندهی درون سازمانی در حوزه بحران افزود: در صورتی ستاد بحران می تواند کارکرد و نقش خود را به خوبی ایفا کند که در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی متخصص سرمایه گذاری کرده باشد. درواقع باید برای تمام حوزه های اجرایی بحران گروه آموزش دیده مسلط به موضوع مربوطه وجود داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی بتوانیم مسیر حرکت ستاد مدیریت بحران را بر پایه دانش و علم به عنوان یکی از اقدامات مورد نیاز در انسجام بخشی و افزایش آمادگی در رویارویی با حوادث طبیعی و بحران های احتمالی در شهر تهران را بیش از گذشته هموار کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: باید ابتدا برای ایمن سازی مجموعه شهرداری تهران تدابیری اندیشیده شود و بخشهای مختلف شهرداری وظایف خود در قبال بحران ها را باور کنند و در گام بعدی این نیروهای پرورش یافته و مسلط می توانند نقش خود را در حوزه مقابله با بحران های شهری به خوبی ایفا کنند.

وی انتخاب یکی از معاونین سازمان مدیریت بحران از طریق فرایندهای کانون ارزشیابی مدیران را بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و افزود: حوزه بحران تخصصی است و باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که جمعیت 9 میلیونی تهران را پوشش دهد.

به گفته مظاهریان، نقش ستادهای بحران در سطح شهر و ستادهای مرتبط با آن مانند چتری است که در زمستان همراه خود می بریم. البته که شاید هر روز باران نبارد اما همیشه آماده باش بودن کمک می کند که به موقع از شکل گیری بحران های احتمالی جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تاکید کرد: ستادهای بحران هواره باید آماده باش باشند و در شرایط ایده آل به سر ببرند و امکانات باید فراهم باشد تا در آن روز مبادا بتوانند پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان باشند.

مظاهریان در ادامه با همراهی مدیران از بخش های مختلف ستاد بحران بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول