اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز همدردی کشورهای عربی با لبنان

سران چند کشور عربی در تماس با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان همدردی خود را با دولت و ملت این کشور در پی انفجار بندر بیروت اعلام کردند.

ابراز همدردی کشورهای عربی با لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عصر روز سه‌شنبه(دیروز) وقوع انفجاری مهیب در بندر بیروت باعث کشته شدن دستکم ۱۰۰ نفر و زخمی شدن حدود چهار هزار نفر شد و خسارت‌های مادی زیادی را به بار آورد.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر سه‌شنبه شب(دیشب) در تماس تلفنی با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، قربانی شدن تعدادی از شهروندان در حادثه انفجار بندر بیروت را به وی تسلیت گفت.

خبرگزاری قطر(قنا) گزارش کرد که امیر قطر در این تماس تلفنی، شفای عاجل برای زخمی‌های این حادثه را از خداوند متعال مسئلت کرد.

آل ثانی همچنین بر همبستگی قطر با لبنان و آمادگی کشورش برای ارائه کمک‌های لازم به منظور کاهش آثار این انفجار را اعلام کرد.

 

گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر عراق با همتای لبنانی

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز چهارشنبه در تماس تلفنی با «حسان دیاب» همتای لبنانی خود همدردی عمیق خود با ملت لبنان در این حادثه دردناک را اعلام کرد.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، الکاظمی گفت که عراق هرگز از هیچ کمکی به لبنان در این فاجعه دریغ نخواهد کرد و دولت عراق نیز تصمیم گرفت یک فروند هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی فوری به لبنان ارسال کند.

الکاظمی همچنین قربانی شدن تعدادی از شهروندان لبنانی در این حادثه را تسلیت گفت و برای خانواده‌های آن‌ها صبر و برای زخمی‌ها نیز شفای عاجل از خداوند مسئلت کرد.

ارسال پیام تسلیت ولی‌عهد کویت به رئیس‌جمهور لبنان

«نواف الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت با ارسال تلگرافی به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، انفجار در بندر بیروت و قربانی شدن شماری از شهروندان لبنانی را تسلیت گفت.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا) همچنین «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت نیز تلگراف مشابهی به رئیس‌جمهور لبنان ارسال کرد.

پیام تسلیت سلطان عمان

«هیثم بن طارق» سلطان عمان نیز تلگرافی به میشل عون ارسال و قربانی شدن تعدادی از شهروندان در این انفجار را تسلیت گفت.

 

ابراز همدردی امارات با لبنان

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، وزارت خارجه امارات عربی متحده نیز در بیانیه‌ای بر همبستگی و ایستادگی در کنار ملت لبنان در این مصیبت بزرگ را اعلام کرد.

وزارت خارجه بحرین و عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف و نگرانی از پیآمدهای این انفجار، بر همبستگی با ملت لبنان تأکید کردند.

همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در حساب توئیتری خود این حادثه دردناک را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز با ارسال تلگرافی به «میشل عون» همتای لبنانی خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت کشته شدن شماری از شهروندان لبنانی در حادثه انفجار بندر بیروت، بر همبستگی با ملت لبنان تأکید کرد.

«عبدالله دوم» شاه اردن نیز با ارسال تلگرافی به میشل عون رئیس‌جمهور لبنان این حادثه و قربانی شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی را تسلیت گفت.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، شاه اردن در پیام خود بر ایستادگی در کنار ملت لبنان در این حادثه دردناک و آمادگی برای ارائه هر گونه کمکی تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول