اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه‌های ارزشی برای شکست خط تحریف اقدام کنند

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: انتظار بالایی در زمینهٔ شکست خط تحریف و تأمین سلامت افکار و آگاهی عمومی جهت حراست از امنیت روانی کشور از رسانه‌های ارزشی به‌ویژه خبرگزاری فارس وجود دارد.

رسانه‌های ارزشی برای شکست خط تحریف اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرهنگ عباس برزگر، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاری از یک منظر می‌تواند شغلی سهل و آسان و از یک منظر بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد.

وی افزود: خبرنگاری اگر به معنای انتقال و انتشار صرف اخبار و رویدادها باشد، ممکن است ساده به‌نظر برسد، اما اگر خبرنگار بخواهد به پیچیدگی‌ها، صداقت، مصلحت، سلامت، صحت و سقم، سرعت و به‌هنگام بودن خبر توجه کند، شغلی بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

برزگر با اشاره به پیچیدگی‌های کار رسانه و شغل خبرنگاری، عنوان کرد: اگر اخبار از نظر صحت و سقم آن مورد بررسی قرار نگیرد و بدون دقت منتشر شود، عواقب آن می‌تواند یک کشور را درگیر کند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در زمینهٔ شکست خط تحریف و نیز تأمین سلامت افکار و آگاهی عمومی جهت حراست از امنیت روانی کشور، انتظار بالایی از رسانه‌های ارزشی به‌ویژه خبرگزاری فارس وجود دارد و انتظار می‌رود در آینده نیز فارس با رعایت امانت، سرعت، دقت و انصاف اثر خود را در جامعه داشته باشد.

این مسؤول ضمن اشاره به این‌‌که کار خبرنگار پرسشگری و مطالبه‌گری است، تأکید کرد: خبرنگار باید به همه چیز با شک و تردید نگاه کند، البته این به معنای انکار و یا زیر سؤال بردن حقایق نیست، بلکه به این معنا است که خبرنگار باید با کنجکاوی مطالبات را دقیق و شفاف پیگیری کند تا به حقیقت موضوعات دست یابد.

برزگر در پایان خبرگزاری فارس را یکی از رسانه‌های ارزشی و اثرگذار کشور دانست و ضمن تأکید بر ادامهٔ رویکرد اخبار خوب در این رسانه، تصریح کرد: خبرنگار خبره و زبده باید به‌نحوی عمل کند که رویکردهای امیدبخش در اخبار را به‌دست بیاورد و اگر خبری به او می‌رسد بتواند با دقت و جستجوگری به حقیقت نهفته در پشت آن خبر دقت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این دیدار، محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه و حسین بروجردی مسؤول روابط عمومی سپاه استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول