اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جذب 2000 معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سال 99

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: امسال ۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی جدید در ۱۱ رشته جذب استان اصفهان از طریق کنکور سراسری خواهند شد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر دانشجوی مهارت‌محور از طریق ماده ۲۸ وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

جذب 2000 معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان اصفهان در سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهرام عروف‌زاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسالت بسیار بزرگی بر دوش خبرنگاران در جامعه وجود دارد و این موضوع نقش پررنگ خبرنگاران در توانایی و جامعه را مشخص می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند نقش مؤثری را در افزایش علم و آگاهی دانش بشری بردارند و این مسؤولیت خطیر فشارها، استرس‌ها و نگرانی‌های بسیاری را همراه دارد که یک خبرنگار را از افراد دیگر متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: در جریان آزاد اطلاعات رسانه به عنوان یک ابزار برای امانت‌داری و تبیین ارزش‌‌های اخلاقی شناخته می‌شود؛ خبرنگار باید چشم گویای جامعه باشد و با نگاه ریز وی و باریک‌اندیشی او یک رشد و شور اجتماعی فراهم می‌شود.

عروف‌زاد بیان داشت: خبرنگاران در مسیر خبرنگاری رخدادهای تلخ و شیرینی را تجربه می‌کنند و این چشم بینا می‌تواند زمینه نقد سازنده را در جامعه فراهم کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: به دلیل شرایط موجود کرونا، ترم آینده را به صورت مجازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ در همین زمینه بسترهای مجاری متفاوتی را آماده کرده‌ایم و از طیف‌های مختلف اطلاعاتی برای ایجاد این بسترها دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب معلم برای دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ادامه داد: امسال هزار و ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی جدید در ۱۱ رشته از طریق کنکور سراسری جذب استان اصفهان خواهند شد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر دانشجوی مهارت محور از طریق ماده ۲۸ وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

عروف‌زاد ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا پایان مهر ماه دانش‌جویان سال آخر را فارغ‌التحصیل کنیم تا دانش‌آموزان بدون معلم نباشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت شبکه شاد برای افزایش کمی درس کاروزی به عنوان یکی از مهمترین دروس دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم؛ همچنین سامانه کاروزی دانشگاه فرهنگیان را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این ظرفیت را دارد که در کل دانشگاه‌های فرهنگیان کشور به کار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد خیرین دانشگاه را در دستور کار قرار داده‌ایم و درصدد هستیم بتوایم با توجه به شرایط کرونا جلسه آن را به صورت مجازی برگزاری کنیم.

عروف‌زاد درباره ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بورسیه وزارت آموزش و پرورش می‌شوند و از خدمت سربازی معاف خواهند شد و سال‌های تحصیل آن‌ها به عنوان سنوات تدریس آن‌ها شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درباره این موضوع که ۴۵ درصد از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر می‌شود که اعتراض زیاد دانشجویان را در پی داشته است، تصریح کرد: دانشگاه به دنبال دریافت بودجه برای ارتقای دانشگاه است، مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال ارتقای دانشگاه است؛ بر اساس مصوبه مجلس در سال ۷۵ حدود ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان برای امکانات رفاهی باید کسر شود؛ اما برای رفاه حال دانشجویان آن ها را به دو دسته خوابگاهی و غیرخوابگاهی تقسیم کرده‌ایم که اکنون به دلیل وضعیت کرونا تنها ۲۰ درصد از حقوق دانشجومعلمان کسر می‌شود.

وی درباره علت تشکیل نشدن هیأت امنای استانی دانشگاه گفت: این موضوع به  به دلیل وضعیت کرونا بوده است که سعی داریم آن‌ را سریع‌تر با حضور رئیس هیأت امنا که استاندار است تشکیل دهیم.

عروف‌زاد درباره ساخت دانشگاه جامع فرهنیگان در استان اصفهان گفت: در بهارستان برای جانمایی یک زمین ۵۰ هکتار برای تأسیس دانشگاه جامع فرهنگیان در حال رایزنی با استانداری اصفهان هستیم تا دو پردیس دختران و پسران را در آن احداث کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درباره مشکلات خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان گفت: اقداماتی در زمینه خوابگاه پردیس فاطمه‌الزهرا(س) انجام شده است، اما ظرفیت خوابگاه محدود است و ما ناچاریم برای تکمیل ظرفیت نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش دانشجوی بیشتری را جذب کنیم؛ خوابگاهی داریم که ۲۴ دانشجو در آن ساکن است؛ البته سعی کرده‌ایم که فضا را بزرگ کنیم و امکانات آن را افزایش دهیم، اما شرایط مأموریت‌گرایی دانشگاه به ما اجازه نمی‌دهد که تعداد کمتری را پذیرش کنیم. 

وی بیان داشت: تا پایان ترم آینده دانشجوی خوابگاهی نخواهیم داشت و در حال حاضر به دلیل مسائل بهداشتی این امکان که دانشگاه خوابگاه به دانشجویان بدهد، وجود ندارد.

عروف‌زاد درباره تعداد دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت: حدود ۵ هزار دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل در دو دسته ماده ۲۸ و دانشجویان کارشناسی هستند. 

انتهای پیام/63086/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول