اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیمارستان فهرج شهریورماه افتتاح می‌شود

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم از تکمیل و تجهیز ساختمان بیمارستان32 تختخوابی فهرج خبر داد و گفت: ساختمان بیمارستان فهرج در شهریور ماه با حضور مسئولان عالی وزارت بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان فهرج شهریورماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، رضا علی‌نژاد اظهار داشت: در شهریور ماه سال جاری 48 پروژه بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بم در شرق استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در 6 ماهه اول و دوم قریب به 100 پروژه از جمله خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، تکمیل بیمارستان‌ها، پانسیون پزشک و چندین پروژه بهداشتی درمانی به بهره‌برداری خواهد رسید که برای اجرای این پروژه‌ها 110 میلیاد تومان در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم میزان مساحت پروژه‌های بهداشتی و درمانی را 62 هزار و 400 متر مربع بیان کرد و از افزایش تخت اورژانس در بیمارستان پاستور بم خبر داد.

علی‌نژاد اظهار کرد: 23 تخت در سال 98 به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد و پیگیر هستیم که  با تکمیل ساختمان، 42 تخت دیگررا به این بیمارستان بیفزاییم.

وی همچنین از ساخت مسکن برای متخصصین بیمارستان پاستور بم خبر داد و گفت: نبود مسکن یکی از مشکلات جدی بود که در سال 98 تعداد هشت واحد ساخته شد و در سال 99، هشت واحد مسکن دیگر اضافه می‌شود تا متخصصین بتوانند استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم در ادامه از تکمیل و ساخت ساختمان آموزشی برای دوره‌های آموزشی در بیمارستان پاستور خبر داد و بیان داشت: میزان پیشرفت پروژه‌های بهداشتی درمانی در شهر بم بالای 75 درصد است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه بیمارستان جوادالائمه نرماشیر با مشارکت خیرین شروع به کار کرد و باید ساختمان آن را تکمیل و استحکام بنا می‌گرفتیم و همه این ها فرایند طولانی داشت، خاطرنشان کرد: امروز بیمارستان جوادالائمه نرماشیر تکمیل شده و یکی از اورژانس‌های مهم و خوب ما در شرق استان است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بهداشتی درمانی، خانه بهداشت، آزمایشگاه و همچنین پانسیون پزشک بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در تعدادی از این پروژه‌ها به پیشرفت 100 درصد رسیده‌ایم که در شهریور به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهارداشت: در نرماشیر در بخش بهداشت و درمان بیش ار 13 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

 علی نژاد همچنین از تکمیل و تجهیز ساختمان بیمارستان32 تختخوابی فهرج خبر داد و گفت: ساختمان بیمارستان فهرج در شهریور ماه با حضور مسئولان عالی وزارت بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: شهرستان فهرج یکی از مظلوم‌ترین شهرستان‌های ما است که در حوزه بهداشت و درمان در گذشته خیلی ضعیف عمل شده بود و تمام پروژه های بهداشتی در سال98 برنامه‌ریزی شد.

علی‌نژاد با بیان اینکه بیمارستان فهرج یک نقطه عطف در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی بم قرار گرفته است، تصریح کرد: بیمارستان فهرج یکی از پروژه‌های ملی است و همه مصمم هستند این پروژه با همه مشکلات مالی و اعتباری که داریم به بهره‌بر داری برسد.

وی عنوان کرد: ساخت بیمارستان فهرج در طی سال‌های 91 و92 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کلید خورد و چندین بار پیمانکار خلع ید شد و این موجب توقف اعتبارات آن شد. بیمارستان فهرج تنها پروژه ملی در شرق استان است.

 علی‌نژاد اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال 98 کادر درمانی این بیمارستان استخدام شدند و  این بیمارستان در شهریور ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود که از مدرن‌ترین تجهیزات روز برای تجهیز بیمارستان فهرج استفاده شده است.

وی با بیان اینکه 35 میلیارد تومان برای بیمارستان فهرج هزینه شده، ادامه داد:  بیمارستان فهرج 3هزار و 100 مترمربع زیر بنا دارد و دارای 4 بخش و اورژانس است و یک متخصص نیز به‌عنوان رئیس این بیمارستان منصوب شده است. وی بیان داشت برای این بیمارستان

  وی همچنین از بالا بودن هزینه اشتراک حق انشعاب آب و برق برای بیمارستان گلایه کرد و گفت: هزینه‌های زیادی باید در این زمینه بپردازیم که تنها برای انشعاب برق باید یک و نیم میلیارد تومان پرداخت کنیم.

علی نژاد همچنین از ساخت خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پانسیون پزشک در شهرستان فهرج خبردارد و بیان کرد: مرکز جامع سلامت برج معاذ آماده بهره‌برداری است و میانگین ساخت پروژه‌ها در شهرستان فهرج بالای 85 درصد است.

 وی همچنین تعداد پروژه‌های بهداشتی درمانی در شهرستان فهرج را 20 پروژه با مساحتی تقریبا 7 هزار متر مربع عنوان کرد که برای ساخت پروژه‌های بهداشتی و درمانی فهرج 12و نیم میلیارد هزینه صرف شده که با صرف 35میلیارد تومان برای بیمارستان قریب به 50 میلیاد تومان در بخش بهداشت و درمان در این شهرستان هزینه شده است.

 این مسئول ادامه داد: همه بخش‌های بیمارستان 32 تختخوابی در ریگان فعال هستند و بیمارستان ریگان جزء پروژه‌هایی است که رسما افتتاح نشده است و حصارکشی و محوطه‌سازی پروژه دوم بیمارستان به سرعت درحال پیگیری و انجام است.

 وی از ساخت 8 پانسیون پزشک در شهرستان ریگان خبر داد که در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسند و اینکه در توسعه بیمارستان یک کلینیک ویژه درخواست شده که احداث می‌شود و در سال آینده نیز یک کلینیک در فهرج ساخته می‌شود را ذکر کرد.

ساخت مراکز سلامت، خانه‌های بهداشت، پانسیون پزشک در دورترین نقاط این شهرستان دیگر مطالبی بود که علی‌نژاد یادآور شد و افزود: 22 پروژه بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در ریگان در حال انجام است که پیشرفت بالای 75 درصد دارند.

 وی عنوان داشت: 8 هزار و 840 مترمربع مساحت پروژه‌های بهداشتی درمانی در ریگان بوده که با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان به استثنای اعتبارات در حوزه بهداشتی و درمانی در ریگان هزینه شده است.

 علی‌نژاد با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای بیمارستان 202 تختخوابی بم اظهارداشت: عملیات ساخت این بیمارستان از سال 83 به‌عنوان جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) که در زلزله سال 82 دچار حادثه شده بود کلید خورد و حدود 6 سال روند مطالعه و طراحی آن وقت زیادی گرفت که تا سال 97، پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفت اکنون فاز یک آن ، 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک بیمارستان تخصصی است.

انتهای پیام/80013/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول