اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اتصال ایران به سوریه، از طریق راه آهن کرمانشاه/ راه‌آهن غرب به بودجه بیشتری نیاز دارد

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: راه‌آهن از خسروی تا خانقین عراق، توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود تا تا به شبکه ریلی عراق وصل شویم و از آنجا تا بندر لاذقیه سوریه ادامه پیدا می‌کند.

اتصال ایران به سوریه، از طریق راه آهن کرمانشاه/ راه‌آهن غرب به بودجه بیشتری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهرداد سالاری امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن در استان، اظهار داشت: سال گذشته تولید مسکن در سطح استان یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع بوده که امسال برای یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی هدف‌گذاری شده که براساس عملیات عمرانی صورت گرفته در بخش عمرانی طی چهار ماه سپری شده از سال رشدی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در اقدام ملی  برای امسال یک‌میلیون مترمربع هدف‌گذاری شده به علاوه  ۵۰۰ هزار متر مربع برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا که تاکنون مرحله اجرایی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع مرحله اجرایی شروع شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در مجموع هدف‌گذاری امسال در تولید مسکن را سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: اگر به این اهداف برسیم شاهد تحول خیلی خوبی در حوزه مسکن خواهیم بود.

وی اشاره به برنامه افتتاحیه امروز تعاونی مسکن ارتش در پردیس کرمانشاه داشت و گفت: امروز با حضور امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و استاندار کرمانشاه، ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید و عملیات کلنگ‌زنی یک‌هزار و ۲۰۰ مسکن ملی که تا حدودی هم عملیات آماده‌سازی آن پیش رفته بود، انجام گرفت.

سالاری در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه عمران، گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان پروژه‌های بزرگی هستند که می‌توانند در راستای تولید و مبادله اقتصادی ایران و کشور همسایه نقش  بسیار مهمی داشته باشد.

معاون استاندار کرمانشاه، پروژه آزاد راه حمیل به بیستون را در قالب یکی از پروژه‌های عمرانی اقتصادی مقاومتی عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری شروع شده برآورد اولیه برای آن یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با تورم و افزایش قیمت‌ها، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که ۵۰ درصد از آن را بخش خصوصی تامین ‌می‌کند و باقی‌مانده دولت تضمین کرده و پرداخت خواهد کرد.

وی آزادراه همدان به کرمانشاه را که از زیرساخت‌‌های اساسی ارتباطی است، در قالب دیگر پروژه معرفی کرد و افزود: این آزادراه پیوست قانون شده و الان  وزارت راه به دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

سالاری اشاره‌ای نیز به آخرین وضعیت راه آهن غرب کشور داشت و گفت: راه‌آهن غرب کشور تا کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده، از کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب ۸۰ درصد پیشرفیت فیزیکی دربخش زیرسازی دارد و از اسلام‌آباد به قصرشیرین هم حدود 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای که برای راه آهن غرب کشور تدوین شده اینگونه است که هم ارتباط داخلی و ملی را خواهیم داشت هم بین‌المللی، ادامه این راه‌آهن از خسروی تا خانقین عراق توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود تا  تا به شبکه ریلی عراق وصل شویم و از آنجا تا سوریه بندر لاذقیه ادامه پیدا می‌کند.

به گفته سالاری، امسال با پیگیری انجام شده مبالغ خوبی برای اعتبار راه آهن غرب کشور در نظر گرفته شده، اما کافی نیست.

وی در خصوص راه‌اندازی اداره‌کل راه آهن  مستقل کرمانشاه، اضافه کرد: سال گذشته پیگیری زیادی انجام دادیم و راه‌اندازی راه آهن مستقل کرمانشاه تصویب شد و از آنجا که ایجاد اداره کل نیازمند اعتبار بود و در بودجه ۹۸ دیده نشده بود کار متوقف شد، اما در سال‌جاری در بودجه آمده است.

سرانجام دهکده لجستیک کرمانشاه

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در خصوص راه‌اندازی دهکده لجستیک، گفت: بندر خشک برنامه‌ای بود که در ابتدا برای توسعه استان دنبال آن بودیم ولی وقتی پیگیر شدیم با ارتقای آن، تبدیل به دهکده لجستیک کردیم و تصویب هم شد.

وی در توضیح تفاوت بندر خشک و دهکده لجستیک، گفت: در بندر خشک باید حتما یک طرف مسیری که کالا می‌خواهد حمل شود خشکی و یکی آب باشد، ولی در دهکده لجستیک مرزهای خشکی و آبی هر دو پوشش داده می‌شود.

سالاری با اشاره به انتخاب مشاو برای این طرح، تصریح کرد: در طرحی که تهیه شده حدود ۲۴۰ هکتار زمین باید به این کار اختصاص داده شود، از اراضی شهرک صنعتی در حال انتقال ۲۴۰ هکتار زمین به راه آهن جمهوری اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: در این محدوده باید گمرک مستقر شود و خدماتی زیربنایی و روبنایی نیاز دارد که برای هر دو پکیج‌های تعریف شده تا بتوانیم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.

سالاری تصریح کرد: شاخه‌های آنتی همچون پتروشیمی، ذوب آهن کارخانه‌های سیمانی و... در استان داریم چون حمل و نقل ریلی برای این‌ها ارزان و امن است استفاده از آن‌ها جز دستور کار ماست تا از  مرکز تولید بار به محدوده دهکده لجستیک انتقال پیدا کند، بنابراین زیرسازی توسط بخش خصوصی یا مرکز تولید بار انجام می‌شود و روسازی آن که ریل‌گذاری و ... است توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول