اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مسئول برگزاری لیگ بسکتبال با ویلچر: اکثریت تیم‌ها موافق مختومه شدن لیگ بودند / نباید در حق تیمی اجحاف می‌شد

مسئول برگزاری لیگ بسکتباال با ویلچر گفت: به نظر اکثریت تیم های حاضر در لیگ احترام گذاشتیم و مسابقات را مختومه اعلام کردیم.

مسئول برگزاری لیگ بسکتبال با ویلچر: اکثریت تیم‌ها موافق مختومه شدن لیگ بودند / نباید در حق تیمی اجحاف می‌شد

جعفر محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اعلام پایان مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر سال گذشته، اظهار داشت: ابتدا سعی داشتیم مسابقات لیگ را در شهریور و مهر سال 98 برگزار کنیم ولی برخی از باشگاهها درخواست کردند؛ لیگ را بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در آذرماه سال گذشته به میزبانی تایلند بود، برگزار کنیم. رقابت های لیگ در 2 گروه 3 تیمی استارت خورد که در بهمن ماه یک دور از پیکارهای پلی آف برگزار شده بود، بخاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات متوقف شد. بازیکنان بسکتبال با ویلچر شرایط خاصی از نظر قوای جسمانی و فیزیکی دارند و باید بیشتر حواس‌مان به این ورزشکاران باشد، از این رو لیگ تعطیل شد. 

وی افزود: با نظرخواهی نظرات تیم ها حاضر در لیگ، قرار شد خرداد ماه امسال رقابت ها از سرگرفته شود ولی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، مجوز برگزاری رقابت های لیگ را به ما نداد.

داور بین‌المللی بسکتبال با ویلچر کشورمان عنوان کرد: در نهایت مسئولین تصمیم گرفتند که نامه ای به باشگاهها ارسال کنیم و سه پیشنهاد را ارائه کردیم. اول مسابقات مختومه شود، دوم بعد از عادی شدن وضعیت کرونا لیگ ادامه پیدا کند و سوم قهرمان مشترک اعلام کنیم. به نظر اکثر تیمها احترام گذاشتیم چون مسئولان تیمها از دوستان ما هستند، آنها از استانها اعتبار می‌گیرند تا چرخ لیگ بچرخد و ما هم در انجمن بسکتبال با ویلچر بدون چشم داشتی به این جامعه خدمت می‌کنیم. 

رئیس کمیته داوران انجمن بسکتبال با ویلچر ادامه داد: 4 تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند که بین قم و مشهد، روی کاغذ قم به عنوان تیم برتر بود و در بازی اراک و زنجان مشخص نبود که کدام تیم به مرحله نهایی صعود خواهد کرد. چه بسا با برگزاری این رقابتها نتیجه‌ی دیگری رقم می‌خورد و در حق تیمی اجحاف می‌شد. از 6 تیم حاضر در مسابقات لیگ، 4 تیم با مختومه شدن لیگ موافق بودند.

محمدپور در خصوص اعلام نتیجه نهایی نیز خاطرنشان کرد: جلسه فنی با حضور سید شروین اسبقیان فدراسیون وزشهای جانبازان و معلولین، گلشنی معاون ورزش قهرمانی، مهرداد آگین رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر، عباس کوچکی سرمربی تیم ملی، آرزومندی مدیر تیمهای ملی و محمدرضا دستیار مربی اسبق تیم ملی برگزار شد. نتیجه نظرخواهی نیز احترام به نظر اکثریت بود که لیگ 98 مختومه اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول