اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتقاد دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از اهمال مدیران/ با تجمع‌های غیرمجاز برخورد شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان خراسان شمالی، نسبت به کم‌کاری در برخورد با تجمعات غیرمجاز در استان ابراز تأسف کرد و گفت: از تمامی مسئولان و مدیران مراکز بهداشت سطح استان می‌خواهم که با شدت بیشتری وارد عمل شوند.

انتقاد دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از اهمال مدیران/ با تجمع‌های غیرمجاز برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احمد هاشمی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان شمالی اظهار کرد: مراجعه غیرضروری افراد به مراکز ۱۶ ساعته باعث ازدحام و افزایش نمونه‌گیری غیرضروری شده است.

وی افزود: مراجعه این افراد باعث ازدحام در این مراکز شده و با توجه به حضور ناقلین، امکان شیوع و مبتلا کردن افراد سالم افزایش می‌یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بر اساس آمار موجود، میزان مرگ‌ومیر در مبتلایان به کووید ۱۹ در افرادی که نسبت به ماسک زدن و شرکت در تجمعات کم‌توجه بودند بیشتر است.

وی با انتقاد از برگزاری مخفیانه برخی از مراسمات و جشن‌ها در باغ‌ها و پیلوت‌ها گفت: متأسفانه محدودیت‌ها از سوی برخی از افراد جدی گرفته نمی‌شود که این موضوع باعث شده است که برخی از مجالس شادی برگزارشده در کشور تبدیل به مراسم عزا شود.

هاشمی خطاب به روسای شبکه بهداشت در سطح استان تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم شود، به سرعت با هماهنگی‌های پیش‌بینی‌شده اقدامات جدی لازم را انجام دهید.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با برگزاری تجمعات در سطح استان، این بیماری گسترش و وضعیت استان قرمز شد، بنابراین در ستاد استانی مدیریت کرونا مصوباتی را تعیین و محدودیت‌هایی اعمال‌شده، ولی متأسفانه در عمل کم‌کاری شده است به همین دلیل از تمامی مسئولان و مدیران مراکز بهداشت سطح استان می‌خواهم که با شدت بیشتری وارد عمل شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در برخورد باکسانی که تخلف می‌کنند نباید کوتاهی شود، گفت: با تعطیلی تالارها و رستوران‌ها، مردم مراسمات خود را در منازل برگزار می‌کنند و باید در این خصوص شورای تأمین شهرستان‌ها با این موارد برخورد کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور و امتحانات پیش رو گفت: در شهرستان‌هایی که این آزمون‌ها برگزار می‌شود باید پروتکل‌هایی که از سوی وزارت خانه ابلاغ می‌شود به‌شدت رعایت شود تاکسی در این آزمون‌ها دچار مشکل نشود.

هاشمی یادآور شد: تمامی شهرستان‌ها به‌جز راز و جرگلان براساس تعداد موارد بستری در سه هفته گذشته در وضعیت قرمز دارند.

وی سپس به برگزاری آیین عزاداری محرم اشاره و بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطب پزشکان را یکی از آلوده‌ترین مکان‌ها برای ابتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: باید نوبت‌دهی در مطب‌ها به‌گونه‌ای باشد که تجمعی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول