اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تغییر نظر ترامپ درمورد برگزاری انتخابات پُستی

با وجود انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از نحوه برگزاری انتخابات پُستی، وی رأی‌دهندگان ایالت فلوریدا که ایالت حساسی برای اوست را به‌ بر‌گزاری انتخابات به این صورت تشویق کرده است.

تغییر نظر ترامپ درمورد برگزاری انتخابات پُستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ماه‌ها انتقاد از بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت پُستی، روز گذشته (سه‌شنبه) نظر خود را در این باره عوض کرد.  

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، ترامپ که روز دوشنبه از طرح فرماندار ایالت نوادا برای بر‌گزاری انتخابات پُستی انتقاد کرده بود، روز گذشته در پیامی توئیتری، رأی‌دهندگان ایالت فلوریدا را تشویق کرد از طریق پُست رأی دهند.  

ترامپ در این توئیت نوشت: «چه نام آن را رأی‌‌گیری پُستی یا رأی‌گیری غیابی بگذارید، سیستم انتخاباتی در فلوریدا امن و مطمئن، آزمایش‌شده و صحیح است.»

وی در ادامه نوشت: «سیستم رأی‌گیری فلوریدا پاک شده است (ما تلاش دموکرات‌ها برای تغییر [در این ایالت] را شکست داده‌ایم)، بنابراین من همه را تشویق می‌کنم خواستار برگه‌ رأی و برگزاری رأی‌گیری از طریق پُست شوند.»

ترامپ همچنین در نشستی خبری گفته بود: «آنها (مردم فلوریدا) این کار را سال‌ها انجام داده‌اند و در این کار واقعاً فوق‌العاده عمل‌ کرده‌اند.» 

وی افزود: «این کار (رأی‌گیری پستی) سال‌ها طول می‌کشید [اما در فلوریدا] هفته‌ها یا ماه‌ها طول نکشید. در ایالت نوادا آنها این رأی‌گیری را تا هفته‌ها طول خواهند داد، شما (خطاب به مردم نوادا) نمی‌توانید این کار را انجام دهید.» 

این در حالی است که در خواست دموکرات‌ها برای برگزاری رأی‌گیری پُستی در ایالت فلوریدا نیز افزایش یافته است. ترامپ به طور قریب به یقین باید در این ایالت پیروز شود تا بتواند به دور دوم ریاست‌جمهوری راه یابد. 

دموکرات‌ها در حال حاضر حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از شهروندان این ایالت را در اختیار دارند که برای رأی‌گیری از طریق پست ثبت نام کرده‌اند. این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بیشتر از جمهوری‌خواهان است. 

گفته می‌شود تعداد رأی‌دهندگان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالت فلوریدا اختلاف بسیار کمی دارد. 

شاید ترامپ به همین دلیل نظر خود را درباره بر‌گزاری انتخابات به صورت پستی عوض کرد تا نظر رأی‌دهندگان ایالت فلوریدا را به خود جلب کند و به‌گونه‌ای در این ایالت پیروز شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول