اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سهم بردخون از عوارض آلایندگی، «هیچ»!

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون گفت: در زمینه عوارض آلایندگی گله داریم که هیچ بهره‌ای نداشتیم و از تملک دارایی نیز چیزی به بردخون نرسید اما با این وجود چند پروژه را برای هفته دولت آماده افتتاح و کلنگ‌زنی کرده‌ایم.

سهم بردخون از عوارض آلایندگی، «هیچ»!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، علی اخلاقی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته دولت اظهار داشت: با وجود همه مشکلات و کمبودها در یک سال گذشته، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف و در راستای عمران و آبادانی بخش بردخون صورت گرفته است.

بخشدار بردخون افزود: با توجه به همزمانی هفته دولت با آغاز ماه محرم، ضرورت دارد دهیاری‌ها، شهرداری و ادارات فضاسازی مناسبی در شهر و روستاها داشته باشند و هیأت‌های عزاداری نیز مشارکت کنند.

خدمات دولت در بخش ارائه شود

وی با اشاره به هفته دولت، اضافه کرد: هفته دولت فرصت مغتنم و زمان ارزشمندی است که عملکرد و فعالیت‌های یک‌ساله دولت در بخش ارائه شود و در سال پایانی دولت تأثیرگذاری اقدامات دولت در زمینه رشد منطقه و میزان رفع محرومیت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

اخلاقی ادامه داد: حدود 6 ماه درگیر ویروس کرونا هستیم و دولت در این مدت از همه توان و ظرفیت خود برای کاهش بیماری استفاده کرده که مردم نیز می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه  زدن ماسک باعث کاهش شیوع ویروس شوند.

بخشدار بردخون با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم اولویت کاری ما است، گفت: در همه برنامه‌ها باید از ضوابط بهداشتی و دستورات ستاد کرونا تبعیت کنیم و با مشارکت عمومی و مسؤولیت‌پذیری، رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری هوشمند و استفاده از ماسک، اوضاع را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: در مناسبت‌ها به جای پخت غذا، نذری خود را به صورت خام یا نقدی در اختیار خانواده‌های محروم و نیازمند قرار دهیم و چنین عملی را در بین افراد و اصناف به فرهنگ و باور عمومی تبدیل کنیم.

نماینده عالی دولت در بخش ابراز داشت: حفظ سلامتی جامعه مهم‌ترین اولویت است و همه باید به فکر سلامتی خود باشند که گشت‌های اصناف به صورت مستمر در منطقه حاضر می‌شوند و بر بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

اخلاقی با تأکید بر مشارکت همه ادارات در بازگشایی مدارس گفت: با اتحاد و همبستگی کار و فعالیت کنیم تا مشکلات رفع شود، البته دولت دوست دارد وضعیت زندگی مردم و خدمات عمومی بهتر از گذشته شود.

راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن در بردخون 

وی به مسائل و مشکلات بخش اشاره کرد و افزود: در زمینه تأمین آب تلاش‌های زیادی در منطقه صورت گرفته و با افتتاح مجتمع آب‌رسانی دمیگز و افزایش میزان آب ورودی به بخش، گام‌های خوبی برداشته شد و امیدواریم آب‌شیرین‌کن بردخون تا هفته دولت به مرحله عملی برسد.

بخشدار بردخون با بیان اینکه کمبود آب منحصر به بردخون نیست، گفت: شبکه آب روستای بردخون کهنه تعویض شده اما لوله‌ها هوا گرفته و این موجب مشکل آب‌رسانی به این روستا شده که مردم می‌توانند با سامانه 122 تماس بگیرند و مشکلات را اطلاع دهند و همه تحمل کنند تا از این دوران عبور کنیم.

اخلاقی با یادآوری احداث یادمان شهدای گمنام بردخون، عنوان کرد: در شهرها متولی احداث یادمان شهدای گمنام، شهرداری است اما در بردخون به بنیاد شهید شهرستان واگذار شده و تاکنون تکمیل نشده که امسال مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب شده و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی گفت: سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این است که فعالیت‌های فرهنگی را برون‌سپاری کند و در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که مجتمع فرهنگی هنری بردخون نیز چنین سرنوشتی خواهد داشت و امیدواریم به زودی تعیین وضعیت شود.

فعالیت مجدد نمایندگی شیلات در بردخون

بخشدار بردخون به عدم فعالیت نمایندگی شیلات اشاره کرد و افزود: در زمینه فعالیت نمایندگی شیلات بردخون پیگیری شده و نیروی جدیدی آماده کار است که قرار بوده از تیر فعالیت خود را آغاز کند و امیدواریم به زودی به عنوان نمایندگی شیلات بردخون مشغول به کار شود.

اخلاقی با اشاره به فرسودگی ساختمان مرکز جامع سلامت بردخون، بیان داشت: ساختمان قدیمی و فرسوده است اما تاکنون بازسازی و تعمیراتی صورت گرفته و با وجود کمبود اعتبارات، بعید است که به زودی ساختمان جدیدی احداث شود اما موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

وی به طولانی‌شدن احداث اسکله خورخان اشاره کرد و گفت: اقدامات و پیگیری‌های زیادی توسط مسؤولان بخش، شهرستان، استان و نمایندگان سابق و فعلی صورت گرفته و امیدواریم تا دهه فجر امسال این اسکله قابل استفاده شود.

بخشدار بردخون تصریح کرد: مصرف برق در روزهای اخیر افزایش داشته و انتظار است که مردم صرفه‌جویی کنند تا در فصل گرم دچار مشکل نشویم، البته برای نوسازی و تقویت شبکه در بخش تلاش شده است.

نقش مؤثر خبرنگاران در توسعه منطقه

وی با بیان جایگاه رسانه و نقش مؤثر خبرنگاران در توسعه منطقه خاطرنشان کرد: انعکاس فعالیت‌ها و بیان عملکردهای دستگاه‌های اجرایی و انتقال خواسته‌ها و مطالبات مردم در بردخون با تلاش خبرنگاران صورت گرفته است.

شهردار بردخون نیز با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت گفت: ضدعفونی مراکز عمومی را طبق زمانبندی انجام داده‌ایم و مراکز عمومی را کنترل کردیم تا مانع تجمع مردم شویم و باز آماده خدمت در این زمینه هستیم.

عبدالخالق قایدی افزود: در زمینه گران‌فروشی اقداماتی صورت گرفته و اخطار داده‌ایم اگر دستفروش‌ها گران‌فروشی کنند برخورد خواهیم کرد و بر این باوریم در شرایط سخت باید مواد ضروری مردم در دسترس باشد که آماده‌ایم به اصناف کمک کنیم تا مشکلات کاهش یابد.

وی اضافه کرد: امسال در هفته دولت پروژه‌هایی داریم که شامل آغاز زیباسازی ورودی شمالی با اعتبار 20 میلیارد ریال، کلنگ‌زنی پلاتو، بهره‌برداری از مجموعه ورزشی جنوب شهر با اعتبار 10 میلیارد ریال و تعریض و زیبا سازی ورودی شهر می‌باشد.

هیچ بهره‌ای از عوارضی آلایندگی نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با تأکید بر بیان عملکرد شوراها و ادارات گفت: اوضاع شهرداری مناسب نیست و متأسفانه انتظار دارند پروژه‌ای برای کلنگ‌زنی یا افتتاح داشته باشیم که نیازمند همراهی و حمایت هستیم.

احمد عابدزاده افزود: در زمینه عوارض آلایندگی گله داریم که هیچ بهره‌ای نداشتیم و از تملک دارایی نیز چیزی به بردخون نرسید اما با این وجود چند پروژه را برای هفته دولت آماده افتتاح و کلنگ‌زنی کرده‌ایم.

وی با اشاره به سلامتی مردم و ویروس کرونا، اضافه کرد: موضوع تعطیلی نانوایی و مغازه‌ها دور از هم است زیرا با تعطیلی نانوایی مردم تنبیه می‌شوند و باید راهکاری پیدا کنیم که شورا آماده همکاری و همراهی است.

سرپرست مرکز جامع سلامت شهید یوسف بردستانی نیز گفت: مشارکت در تأمین سلامتی و بهداشت مردم از وظایف اصلی ما است اما بدون همکاری مردم ممکن نیست  که امیدواریم در زمینه شیوع ویروس کرونا عملی شود.

جدیت در تعطیلی اصناف متخلف

محمود حسینیان با تأکید بر عدم پخت غذای نذری و توزیع بین مردم، افزود: اگر اصناف، ضوابط بهداشتی را رعایت نکنند در زمینه تعطیلی آنان درنگ نخواهیم کرد که انتظار داریم مردم و مسؤولان مشارکت و همکاری بیشتری کنند.

مسؤول اتاق اصناف بردخون نیز گفت: گرانی کالاهای ضروری مردم دغدغه اصناف است و در این زمینه بازرسان اتاق اصناف از واحدهای صنفی بازدید می‌کنند که از شوراها، دهیاران و ادارات درخواست داریم ما را یاری کنند.

عدم رضایت از عملکرد نانوایی‌های بردخون

صادق نظری افزود: از فعالیت و عملکرد نانوایی‌های بخش رضایت نداریم که انتظار است برای تعطیلی نانوایی‌ها تدابیری اندیشیده شود.

در پایان رضا حصیری به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در بخش معرفی شد و از خدمات خبرنگار خبرگزاری فارس در بردخون تجلیل شد.

بخش بردخون در جنوب غربی استان بوشهر واقع شده، از شرق و جنوب شرقی به بخش آبدان و مرکزی شهرستان دیر، از شمال و شمال شرقی به بخش کاکی شهرستان دشتی، از غرب و جنوب در همسایگی خلیج فارس، گوش به نجوای موج‌ها سپرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول