اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جذب دانشجو بدون کنکور در دانشگاه پیام نور/ برگزاری الکترونیک کلاس‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: دانشگاه پیام نور تا دوم شهریور با ارائه مدارک دیپلم و ثبت نام در سامانه سنجش در ۲۲۴ رشته تحصیلی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

جذب دانشجو بدون کنکور در دانشگاه پیام نور/ برگزاری  الکترونیک کلاس‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان صفی‌الله صفایی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: در دانشگاه پیام نور استان همدان ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند افزود: در حال حاضر ۲۲۰ رشته کارشناسی و ۴۲ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه تعریف شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در ادامه به عملکرد خوب دانشگاه در زمینه برگزاری امتحان‌های مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به نظر کارشناسان مشخص نیست تا چه زمانی درگیر ویروس کرونا هستیم بنابراین امتحانات و کلاس‌ها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۹ هزار و۷۰۰ کلاس الکترونیک خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان در کلاس‌های آنلاین حضور دارند و در پایان ترم امتحانات نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه در ترم گذشته ۱۵ جلسه دفاع در مقطع کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی برگزار شد.

صفایی  با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور استان همدان رتبه اول همکاری با مرکز رشد و بالاترین میزان شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد ادامه داد: به طور کلی ۳۰ درصد از قبولی مقطع کارشناسی در کشور متعلق به دانشگاه پیام نور است.

وی با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی دانشگاه پیام نور افزود: طبق قراردادهای تنظیم شده با بانک مهر ایران و انصار هر دانشجو به منظور پرداخت شهریه می‌تواند از این تسهیلات با نرخ سود ۱.۴ درصد بهره‌مند شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان مزایای تحصیل در این دانشگاه را شهریه مناسب، تحصیل همزمان در دو رشته و دو دانشگاه، تحصیل به صورت الکترونیک مناسب شاغلان و تغییر رشته به محض درخواست دانست.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در حال حاضر در ترم تابستان به صورت صد درصد الکترونیک در حال تحصیل هستند تصریح کرد: دانشگاه پیام نور ۱۳ پله از نظر نظام‌بندی علمی رشد داشته است.

صفایی با اشاره به اینکه  دانشگاه پیام نور از پنجم مردادماه تا دوم شهریور با ارائه مدارک دیپلم و ثبت نام در سامانه سنجش در ۲۲۴ رشته تحصیلی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد یادآور شد: برای پذیرش دانشجو بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه منتظر تصمیم وزارت علوم هستیم.

وی به تجهیزات به‌روز آزمایشگاه دانشگاه پیام نور همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور استان پر و ۴۰ درصد باقی مانده فاقد دانشجو است به عبارت دیگر از ۱۸ هزار ظرفیت استان ضریب اشتغال دانشجو ۱۰ هزار صندلی است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول