اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس لبنانی: رژیم صهیونیستی از انفجار بندر بیروت سود می‌برد

یک کارشناس مسائل اقتصادی لبنان در واکنش به انفجار روز گذشته در بندر بیروت، گفت که این بندر رقیب بزرگی برای بندر حیفا در اراضی اشغالی است؛ به همین دلیل، رژیم اشغالگر از آنچه رخ داده، سود می‌برد.

کارشناس لبنانی: رژیم صهیونیستی از انفجار بندر بیروت سود می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد ناصر الدین» کارشناس مسائل اقتصادی لبنان تأکید کرد که از زمان شکل‌گیری کشور لبنان، انفجار روز گذشته در بندر بیروت «بزرگترین فاجعه» برای این کشور بود.

ناصر الدین به شبکه خبری المیادین گفت: «این بندر شریان حیاتی لبنان بود و به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، در پروژه جاده ابریشم، نقش مهمی دارد».

وی تصریح کرد، آنچه روز گذشته رخ داد، بزرگترین ضربات اقتصادی و اجتماعی را که می‌توانست در هر کشوری رخ دهد، به لبنان وارد ساخت.

ناصرالدین در عین حال گفت که بندر بیروت، «رقیب بزرگی برای بندر حیفا اسرائیل است؛ به همین دلیل، [رژیم] اشغالگر از آنچه رخ داده، سود می‌برد».

 این کارشناس لبنانی برآورد کرد که هزینه بازسازی این بندر، حدود 500 تا 800 میلیون دلار است. این در حالی است که براوردهای اولیه از خسارتهای اولیه انفجار، به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی تصریح کرد، برخی از کارشناسان براورد می‌کنند که انفجار در بندر بیروت، پس از انفجار هیروشیما، دومین انفجار بزرگ در جهان است.

ناصرالدین با بیان اینکه، دولت لبنان هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه کارهای صورت گرفته در بندر بیروت را به سایر بندرگاههای داخلی انتقال دهد، خاطر نشان کرد، لبنان فرصت تازه‌ای دارد تا مسئولان این اقدام فاجعه‌بار را بازخواست کند.

این کارشناس اقتصادی در پایان تأکید کرد، بندر بیروت به خاطر اهمیتی که دارد، در مذاکرات صندوق بین‌المللی پول با لبنان، یک بند اصلی است، ولی بیروت دو راه بیشتر ندارد؛ یا گرایش به سمت شرق یا صندوق بین‌المللی پول. چین می‌تواند این بندر را بازسازی کرده و توسعه دهد.

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت (+)رخ داد که تا کنون بیش از 100 کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول